Marketing Inbound este de departe cea mai eficientă strategie de marketing B2B, deoarece valorifică punctele forte ale majorității  altor strategii pentru a atrage, a implica și impresiona clienții. Spre deosebire de metodele tradiționale de marketing, marketerii care folosesc această metodă câștigă atenția clienților și îi atrag pe site-ul companiei, producând și oferind conținut semnificativ.

În calitate de marketer inbound, obiectivul este să atrageți noi clienți către compania dvs., să vă angajați la scară largă și să le oferiți o experiență plăcută.

inbound marketing inbound methodology tools

Strategii de atragere a clienților

Strategiile de marketing care atrag publicul țintă și sunt în strânsă legătură cu crearea și dezvoltarea conținutului de calitate. Pentru a ajunge la publicul țintă, începeți prin crearea și publicarea de conținut – cum ar fi articole, oferte de conținut și postări pe rețele sociale – care oferă valoare. Exemple includ ghiduri despre modul de utilizare a produselor, informații despre modul în care soluția oferită poate rezolva provocările cu care clienții se pot confrunta, mărturii ale clienților și detalii despre promoții sau reduceri.

Pentru a vă atrage publicului la un nivel mai profund prin intermediul inbound marketingului, optimizați tot acest conținut cu o strategie SEO. Acest lucru va permite conținutului și informațiilor dvs. să apară în mod organic pe pagina cu rezultatele motorului de căutare (SERP) pentru persoanele care caută aceste informații.

Strategii de Engaging

Atunci când utilizați strategia de inbound pentru a vă atrage publicul, asigurați-vă că comunicați și construiți relații pe termen lung. Atunci când utilizați aceste strategii de implicare, injectați informații despre valoarea pe care o va oferi afacerea dvs. Concentrați-vă pe modul în care se gestionează cerințele de la persoanele interesate și  de la clienții potențiali.

Oferirea unei experiențe plăcute

Clienții fericiți și mulțumiți sunt cei care fac achiziții. Aceste strategii de inbounding presupun ca membrii echipei de marketing să devină consilieri și experți care să asiste clienții în orice moment.

Incorporarea chatboturilor și sondajelor de opinie  sprijină clienții și solicita feedback pentru a putea realiza o experineță cât mai plăcută pentru viitor. Roboții și sondajele ar trebui să fie împărtășite în anumite momente din timpul relației cu clientului, pentru a se asigura că au sens și oferă valoare. De exemplu, chat-urile pot ajuta clienții actuali să configureze o nouă tehnică sau abordare pe care doriți să o implementați, iar un sondaj poate fi trimis la șase luni după ce clienții au achiziționat produsul sau serviciul  pentru a obține feedback-ul lor și a revizui ideile de îmbunătățire.

Rezultatele de pe rețelele de sociale sunt un alt element important  atunci când vine vorba de crearea unei experiențe plăcute. Persoanele care urmăresc rețelele sociale pot folosi oferi feedback, pune întrebări sau  împărtăși experiența lor cu produsele sau serviciile pe care le oferiți. Răspundeți la aceste interacțiuni cu informații care îi ajută, îi susțin și îi încurajează – acest lucru arată că vă pasă de ei.

În cele din urmă, semnul unei strategii de intrare axat pe oferirea unei experiențe plăcute este unul care asistă și susține clienții în orice situație, indiferent dacă afacerea obține sau nu valoare din aceasta. Amintiți-vă, un client încântat devine promotor al mărcii, așa că gestionați cu grijă toate interacțiunile, atât mari cât și mici.

Inbound Marketing este eficient deoarece:

  • Funcționează pentru companii de orice dimensiune sau tip
  • Creează perspective mai bine informate
  • Poate fi ușor integrat și gestionat utilizând un sistem de gestionare a relației cu clienții (CRM) și un sistem de gestionare a conținutului (CMS)