• 3,8 miliarde de oameni care dețin smartphone-uri în 2021.
  • 48% dintre clienți doresc să primească oferte prin SMS.
  • SMS-urile au un CTR de 19%, comparativ cu 4% e-mailuri și 1% Facebook
  • SMS-urile au o rată de deschidere de 98% comparativ cu marketingul prin e-mail.
  • 95% din mesajele text sunt citite și la care se răspunde în termen de 3 minute de la primire.
  • Până în 2023, se estimează că 8,2 miliarde de oameni din întreaga lume vor folosi telefoanele mobile.
  • Industria de top care utilizează marketingul prin SMS este Real Estate (17,9%).
  • 90% dintre clienți preferă mesajele text în locul apelurilor telefonice directe.

Marketingul prin SMS este o practica utilizată pentru a atrage clienții potențiali și pentru a menține clienții  actuali implicați. De regulă, mesajele au de obicei 160 de caractere sau mai puțin. Consumatorii sunt inundați cu materiale de marketing în fiecare zi. Cercetările au arătat că consumatorii nu sunt la fel de receptivi la metodele tradiționale de marketing ca înainte:

  • Rata medie de deschidere pentru e-mailuri: 18%
  • Angajamentul este redus:
    • Rata medie de clicuri: 2,6%
    • Rata medie de clic pentru deschidere: 14,1%

Odată cu transformarea digitală catalizată, consumatorii se așteaptă la o experiență modernă, cu o comunicare care să îi informeze despre nevoile lor. Se așteaptă la comoditate, personalizare și conexiune asemănătoare omului. Acest lucru se poate realiza prin marketingul prin mesaje. Mesajele au o rată de deschidere de până la 98%, iar în medie 95% din mesaje sunt deschise în decurs de 3 minute. Aceste rate de conversie vorbesc de la sine, mai ales în comparație cu e-mailurile, care au doar o rată deschisă de 20%. În plus, 9 din 10 consumatori ar dori să comunice cu companiile prin mesaje text, fie că sunt trimise alerte, memento-uri pentru întâlniri, etc. Rata de click (CTR) pentru aceste tipuri de mesaje text este mult mai mare (19%), comparativ cu alte canale de marketing.

CTR-SMS-Communications

De asemenea, s-a raportat că sunt 64% mai multe șanse ca o persoană să citească o ofertă atunci când îi este adresată direct, însă nu prin intermediul apelurilor. Dacă li se oferă opțiunea între cele două, peste 50% dintre consumatori ar prefera SMS-urile pentru asistența clienților, mai degrabă decât apelurile telefonice.

Cum putem folosi aceste avantaje ale marketingului prin SMS?

Textul este mai intim în comparație alte forme de comunicare. Mesajele text apar direct pe telefonul unei persoane, indiferent dacă sunt acasă, la serviciu, adormit, treaz, la o întâlnire cu prietenii sau partajând un moment personal cu familia. Ca afacere care doriți să utilizați marketingul prin SMS pentru a atrage noi clienți, pentru a crește valoarea pe viață a clienților și pentru a genera mai multe venituri există câteva practici cheie pe care le puteți ține cont pentru a realiza acest lucru.

  • Folosiți limbajul conversațional. Pentru a atrage clienții, păstrați mesajele ușoare, scurte și conversaționale – la fel ca și cum ați vorbi cu un prieten. Și da, puteți include emoji-uri pentru a menține conversația personală și informală

  • Trimiteți în timpul programului de lucru. Trimiteți mesaj în timpul orelor în care oamenii lucrează în mod regulat. De asemenea, rețineți că promoțiile de vânzări și evenimente sunt cele mai eficiente atunci când sunt impulsuri de ultim moment.

  • Folosiți mesaje simple. Mesajele trebuie să aibă 160 de caractere sau mai puțin.

  • Oferiți valoare. Folosiți conținut unic, specific și relevant pentru datele demografice pe care le vizați.

  • Includeți un CTA. Mesajele ar trebui să includă un apel direct către acțiune precum “check this out!”sau “lasă un comentariu”

  • Răspundeți în timp real. Încercați să răspundeți cât mai repede pentru a crește conectivitatea.

  • Adresați-vă clienților după nume. Folosirea numelui cuiva în conversația de afaceri este crucială pentru realizarea unei legături mai puternice.

  • Personalizare. Consumatorii de astăzi doresc personalizare în interacțiuni. Puteți face acest lucru prin includerea detaliilor personale în mesajele dvs. și prin marketing conform acestor detalii.