COVID-19 a schimbat în mod clar modul de abordare al merketerilor. Adulții din SUA au petrecut în medie șapte ore și 50 de minute pe zi online în 2020 iar cercetătorii se așteaptă ca timpul petrecut să crească ușor în 2021. Acest lucru înseamnă că oamenii s-au obișnuit cu ceea ce găsesc pe internet și nu mai sunt impresionați de toate reclamele sau promoțiile pe care le găsesc. Munca marketerilor se îngreunează și acesția trebuie să pună accent pe creativitate mai mult decât oricând.

Diferențierea este esențială: brandurile nu pot difuza aceeași reclamă  și se așteapte la aceleași rezultate ca înainte de pandemie. Ei trebuie să creeze povești diferite în diferite formate pentru o varietate de tipuri de campanii. A fi creativ este vital, deoarece varietatea creativă la scară este esențială pentru creștere și performanță. Cu toate acestea, multe agenții de marketing eșuează. O modalitate de a atrage publicul este de a crea o poveste în jurul serviciilor și produselor oferite, o metodă pe care 92% dintre specialiștii în marketing spun că o folosesc. Astăzi, poveștile câștigă. Dispariția iminentă a cookie-urilor terțe și a altor mișcări legate de confidențialitate de către companiile tehnologice determină o concentrare asupra algoritmilor de direcționare. Anii 2020 marchează cu adevărat revenirea la calitate.

Conform unul sondaj realizat de CeltraCA, 29% dintre specialiștii de marketing chestionați afirmă că o poveste sau un mesaj distractiv este ceea ce atrage mai întâi atenția unui client, iar o treime dintre specialiști (34%) spun că designul și / sau aspectul de înaltă calitate sunt ceea ce atrage atenția clientului. Dar creativitatea nu se întâmplă peste noapte. Este nevoie de timp pentru a construi o idee. Când echipa are timp să își dezvolte temeinic ideile, creativitatea poate curge liber. De aceea, aproape nouă din zece specialiști în marketing (86%) spun că echipa lor are nevoie de mai mult timp pentru a se dedica procesului creativ. Constrângerile de timp adaugă stres care poate împiedica creativitatea generală și poate avea un impact negativ asupra marketingului de brand.

O metodă eficientă este de a crea varietate este și experimentarea. 92% dintre marketeri spun că echipele lor folosesc această metodă. Cu toate acestea, odată cu creșterea cerințelor de conținut și a mijloacelor limitate de producție manuală, devine o provocare se să țină pasul cu producerea varietății de conținut la scară largă. De aceea, multe echipe apelează la soluții de automatizare. Majoritatea specialiștilor în marketing (88%) spun că echipele lor utilizează instrumentele de automatizare pentru a eficientiza dezvoltarea creativă.

Creativitatea este unul dintre elementele esențiale pentru domeniul marketingului – este important în toate aspectele, de la modul în care înțelegem și colaborăm cu clienții, până la a da sens provocărilor brandului și a veni cu soluții care vor stimula vânzările.