Robert Rose a spus odată: „Marketingul înseamnă să spui lumii că ești un star. Marketingul conținutului înseamnă să arăți lumii că ești un star.” Adesea, când ne gândim cum să marketăm compania, avem tendința de a ne gândi cum să ajungem la cât mai multe seturi de ochi posibil. Desigur, să ajungi la ochii oamenilor este esențial pentru mixul de marketing și branding, dar dacă te concentrezi exclusiv pe acest lucru, pierzi scopul și poți eșua.

Oamenii au mai multe simțuri care tind să fie trecute cu vederea atunci când se pregătesc strategiile de marketing sau de branding. Da, ochii sunt importanți. Dar să nu ignorăm simțurile atingerii, mirosului, gustului și auzului. Să recunoaștem, multe dintre aceste alte simțuri la fel, dacă nu mai puternice decât ochii. Gândiți-vă la muzica cu care v-ați crescut, gândiți-vă la muzica de la Jocurile Olimpice, ambele redând în minte imagini puternice.

Când intrați într-un restaurant, cuvintele din meniu sunt cele care vă atrag mintea sau mirosul de cafea proaspătă sau pâine, fructe de mare, friptură?. Când  vizitezi o locuință de vânzare, adresa și aspectul proprietății te atrag? Sau este combinația dintre aceasta și sentimentul de acasă, mirosul fursecurilor proaspăt coapte pe tejghea și imaginea a cum ar fi să trăiești acolo, cea care, de fapt, vinde proprietatea?

Când ascultați muzică, cuvintele cântecului vă captează atenția? Sau ritmul, beat-ul? Cuvintele de pe geamul unei mașini noi vă captează, sau mirosul de nou sau senzația pe care o aveți la un test-drive?
Dar mai puternic decât toate exemplele de mai sus este sentimentul nerecunoscut pe care îl uităm adesea, simțul imaginației. Cea mai bună modalitate de a vă promova ideile și afacerea este prin marketingul imaginației. Este un tip de marketing în care publicul se imaginează cu produsul sau serviciul companiei voastre.
Unele dintre cele mai mari campanii de marketing evoluează în jurul acestui concept de imaginație sau de marketing al conținutului. Fie că sunteți ca și bărbatul Marlboro, săriți ca Michael Jordan dacă îi cumpărați pantofii, sunteți un pilot de raliuri când cumpărați o anumită mașină, slăbiți cu un anumit produs, experimentați un burger a cărui reclamă vă lasă gura apă. Totul se învârte în a vă convinge că trăiți o senzație sau aveți un câștig doar dacă achiziționați un anume produs.
Ce înseamnă acest lucru pentru o companie sau comunitate în prezent? Comunitățile trebuie să vândă viziune și imaginație. Trebuie nu numai să vândă evenimentele și atracțiile, dar și să convingă cititorii, privitorii și ascultătorii că trebuie mai mult decât să vadă, trebuie să experimenteze și să își imagineze. Dacă un oraș este muzical, vizitatorii trebuie să audă, vadă și experimenteze muzica la fiecare cotitură.
Marketingul și brandingul sunt foarte diferite. În același timp, ambele sunt de fapt o artă bazată în mare măsură pe intuiție localizată, informații și date bune. Aceasta este esența marketingului de imaginație și de conținut: nu doar spuneți lumii ce sunteți – arătați lumii ce sunteți.

Sursa