PepsiCo susține că criza Covid-19 a determinat-o să devină „mai selectivă” în tipurile de publicitate și marketing pe care le derulează, oprind activitățile care au un randament mai redus al investițiilor (ROI) și concentrându-se asupra celor cu un randament mai mare.

CEO-ul PepsiCo, Ramon Laguarta, a declarat că, în timp ce publicitatea rămâne „critică” pentru strategia sa, a trebuit să ajusteze activitatea pe măsură ce obiceiurile consumatorilor s-au schimbat. Acest lucru a însemnat să frâneze cheltuielile de marketing pe măsură ce țările au intrat în carantină și vânzările în multe domenii – în special băuturile acidulate – au scăzut. Cu toate acestea, el consideră că, în unele cazuri, acest lucru a ajutat PepsiCo „să devină mai bun” la marketing, deoarece a forțat compania să simplifice și să fie mai selectivă.

Pandemia a determinat, de asemenea, PepsiCo să dezvolte capacități mai mari de realizare a publicității și marketing-ului in-house.

Rezultatele PepsiCo pentru al doilea trimestru au fost mai bune decât au prevăzut mulți analiști pe măsură ce diviziile de gustări și mic dejun au crescut. Totuși, vânzările sale de băuturi acidulate au scăzut cu 7% în America de Nord, în urma închiderii barurilor și restaurantelor. Internațional, vânzările organice de băuturi au scăzut cu 5%, iar cele de gustări au crescut cu 2%. Veniturile PepsiCo până la iunie au scăzut cu 3% față de anul trecut, la 15,9 miliarde de dolari.

Laguarta privește creșterea comerțului electronic în timpul pandemiei ca o arie pe care PepsiCo trebuie să se focuseze pentru a-și crește cota de piață. Compania a lansat, în mai, primele sale două site-uri care vând direct consumatorilor, pentru produse de băcănie (pantryshop.com) și pentru snacksuri (snacks.com).

Sursa