Un nou studiu dedicat sustenabilității, comandat de Mastercard, dezvăluie o accentuare semnificativă a interesului consumatorilor pentru mediul înconjurător, odată cu apariția COVID-19. Peste două cincimi dintre europenii chestionați (48%) consideră că reducerea propriei amprente de carbon este mai importantă în prezent decât în perioada de dinaintea pandemiei.

De altfel, mai mult de jumătate dintre europeni (52%) au devenit mai conștienți ca oricând de efectele pe care acțiunile lor le pot genera asupra mediului, Gen Z și Millennials (58%) fiind cei mai preocupați de acest subiect. Acest lucru semnalează o tendință crescătoare a cheltuielilor sustenabile și a consumului prietenos cu mediul în rândul persoanelor care doresc să-și transforme achizițiile și recompensele din cadrul programelor de loialitate, în vehicule care pot sprijini pozitiv planeta.

Nevoia pentru un consum mai conștient s-a accentuat în ultimul deceniu. Cu toate acestea, evoluția rapidă a schimbărilor la nivelul atitudinilor și acțiunilor este un rezultat direct al apariției noului coronavirus. Pe măsură ce consumatorii devin mai conștienți de propriile lor acțiuni, aproape trei din cinci (58%) consideră că, odată cu declanșarea pandemiei, ar fi necesar ca organizațiile din mediul privat să adopte un comportament mai sustenabil și prietenos cu mediul, Gen-Z fiind și de această dată promotorii acestei schimbări (62%). De asemenea, europenii au declarat că și-ar dori ca reducerea deșeurilor (39%), abordarea problemei poluării cu plastic din ambalaje și produse (38%) și reducerea poluării aerului și a apei (35%), să fie în top trei priorități pentru companii și branduri, pe lângă combaterea pandemiei.

Ca parte a platformei sale globale de sustenabilitate, compania a lansat Priceless Planet Coalition în 2020. Acesta este angajamentul pe termen lung al companiei de a ajuta atât business-urile, cât și consumatorii, să contribuie la susținerea planetei, cu scopul de a planta 100 de milioane de copaci. În plus, Mastercard a dezvoltat și Mastercard Carbon Calculator, împreună cu FinTech-ul suedez Doconomy. Acest instrument este integrat în rețeaua globală Mastercard, și permite băncilor să adopte și să personalizeze soluții pentru consumatorii interesați de protejarea mediului înconjurător, care caută mai multe modalități de a fi informați cu privire la cheltuielile lor. Acesta oferă acces la insight-uri și date despre impactul carbonului, și le permite oamenilor să contribuie cu ușurință la protecția mediului înconjurător.

Carbon Calculator le permite consumatorilor să primească o monitorizare a emisiilor de carbon generate de achizițiile lor pe diferite categorii de cheltuieli. Calculele se bazează pe indicele Åland, acestea putând fi, totodată, completate cu echivalenți ușor de înțeles (precum numărul necesar de copaci pentru absorbirea aceleiași cantități de CO2), precum și cu sfaturi pentru o viață mai sustenabilă. Consumatorii au, de asemenea, opțiunea de a contribui la proiectele de regenerare a pădurilor din cadrul Priceless Planet Coalition, pentru a compensa propriile emisii de CO2 – fie prin donații, fie prin utilizarea programelor de loialitate oferite de băncile lor. Băncile pot integra cu ușurință Carbon Calculator în aplicațiile lor pentru mobil, prin intermediul noilor API-uri care sunt acum disponibile pe Mastercard Developers.