Poate nu a trebuit să schimbăm direcția, însă, cu certitudine, a trebuit să mărim viteza. Este ceea ce le-a adus pandemia celor de la Nobila Casa, după cum a precizat Maya Raicu, Marketing Manager, într-un interviu pentru MarketingManager.ro. Iar efectele au apărut: ”Rezultate în marketing, la care, în luna martie, nici măcar nu speram, se conturează frumos.”

Pandemie educativă

Lecția învățată: ”Aș putea spune că am învățat foarte multe în această pandemie, că unele bătălii mici câștigate, mi-au dat mai multă încredere decât am avut vreodată în deciziile și capacitățile pe care le am și sper că majoritatea marketerilor au același sentiment. Cred însă că cea mai valoroasă lecție dintre toate este, de fapt, și singura care merită împărtășită: Online-ul ne susține la fel cum și noi îl susținem pe el. Iar online sunt, de fapt, oamenii, clienții noștri, despre care trebuie să nu uităm că sunt, în primul rând, oameni, nu statistici, și nu cifre, oameni care au mai multă nevoie decât au avut oricând de branduri empatice si pozitive, de produse și servicii care să le aducă cu adevărat plusvaloare, în viețile lor.”

Un manager bun este, în primul rând, uman

”Foarte mult timp, am fost învățați că un manager bun este ușor inuman, nu este neapărat empatic și se rupe de sentimentele și trăirile pe care le are în mod firesc, că se bazează mai degrabă pe cifre și își lasă deoparte un segment bun de umanitate, la fel ca un doctor bun, care are nevoie de asta, pentru a trece peste moartea unui pacient pe care nu l-a putut salva și a se ocupa de alții, fără a se duce într-un colțișor să plângă. Se pare însă că pandemia ne-a reîntors la a fi, în primul rând, oameni”, a spus managerul.

Influența sărbătorilor

Impactul psihlogic și sociologic al sărbătorilor de iarnă întotdeauna și-a pus amprenta pe o parte dintre clienți, potrivit lui Raicu: ”Pentru unii, era deja suficient de dificilă această perioadă din an, iar acum motive în plus s-au adăugat la cele uzuale, iar noi, ca reprezentanți ai brandurilor responsabile, avem capacitatea de a echilibra balanța, așa cum întotdeauna publicitatea are capacitatea de a educa. Oricât de idealist ar putea suna, cuvintele cheie pentru aceste campanii cred că ar trebui să fie: prietenie, clientul nostru nu mai este stăpânul nostru, este prietenul nostru cel mai bun, alături de el reușim, iar, dacă el nu este bine, singuri suntem pierduți; susținere, pentru că mulți dintre prietenii noștri sunt într-o stare ciudată de incertitudine și au nevoie mai mult ca niciodată de lucruri pozitive, de frumusețe și de motive de a zâmbi.”

Campanii atipice

”Construim sau am construit deja campanii de Crăciun sau campanii speciale, pentru cele mai atipice Sărbători de Iarnă pe care le-am trăit sau, mai bine zis, le vom trăi vreodată. Pentru cei mai mulți dintre noi, pentru brandurile și companiile pe care le susținem, perioada aceasta este reprezentată de sezon; de perioada din an în care statisticile se fac sau se desfac, targhetele se ating sau nu, poți recupera sau poți rămâne afundat în luptele unui an ce ne-a dat pe toți peste cap. Să nu uităm însă, înainte de a vinde, să susținem, iar oamenii vor simți asta și ne vor susține, la rândul lor”, a mai comentat specialistul în marketing.