Pentru o afacere mică, rentabilitatea este extrem de importantă. Companiile care nu sunt profitabile nu pot rămâne pe piață fără un flux constant de numerar dintr-o sursă constantă. Un studiu al Băncii SUA a constatat că 82% dintre companiile care au eșuat au făcut acest lucru din cauza problemelor legate de fluxul de numerar și este ușor de intuit cauza. Doar 40% din întreprinderile mici sunt profitabile, iar 30% pierd bani în mod continuu. Restul de 30% se egalează, deci nici nu obțin profit.

Proprietarii de afaceri care nu obțin profit pot găsi modalități de a schimba lucrurile. La început, poate părea că singura modalitate de a crește profiturile este creșterea prețurilor, dar nu este așa.

Atrageți mai mulți clienți

În afară de creșterea prețurilor, cealaltă opțiune evidentă pentru creșterea profitabilității întreprinderilor mici este de a atrage mai mulți clienți. Proprietarii de afaceri pot face acest lucru printr-o varietate de canale de marketing. Publicitatea este cel mai evident canal de marketing și poate lua forma digitală, TV, radio și alte reclame tipărite. Marketingul informațional este de asemenea o opțiune. Include publicarea articolelor online, care vizează adesea cuvinte cheie care au legătură cu afacerea.

Adresați-vă clienților

Marketingul și publicitatea sunt doar un pas în procesul de a atrage noi clienți. Cealaltă parte a procesului este colectarea informațiilor de contact și contactarea potențialilor clienți. Mulți proprietari de întreprinderi mici nu oferă suficient timp pentru a urmări clienții potențiali.  Vânzătorul mediu contactează clienții doar de două ori, dar jumătate din vânzări au loc după al cincilea contact.

Măriți dimensiunea medie a comenzilor

Clienții care deja cheltuiesc bani ar putea fi convinși să cheltuiască și mai mulți bani în afacere. Astfel, clienții actuali sunt una dintre cele mai bune surse de profit. Proprietarii de companii ar trebui să promoveze, încrucișat cu produsele actuale, și alte produse sau servicii pentru a-și mări dimensiunea medie a vânzărilor. Promovarea produselor sau serviciilor mai scumpe este un alt mod prin care se poate crește dimensiunea profitului. Cheia este de a explica de ce ar putea clienții să cumpere produsul mai scump și cum le va face lucrurile mai bune sau mai ușoare decât alternativa mai puțin costisitoare.

Adăugați produse sau servicii noi

Oferirea de produse sau servicii adiacente la ceea ce vinde deja afacerea este o modalitate ușoară de a crește dimensiunea comenzilor și de a atrage mai mulți clienți. Proprietarii de afaceri pot întreba clienții actuali ce tipuri de produse sau servicii ar dori să vadă pentru a afla de unde pot obține cea mai mare valoare pentru investiția lor. De asemenea, este important să se cerceteze piața înainte de a introduce orice produs sau serviciu nou.

Reduceți cheltuielile

Rentabilitatea este măsurată prin marjele brute și nete, în special marjele nete. Reducerea cheltuielilor va crește marja netă, întrucât proprietarul întreprinderii cheltuie mai puțin pe operațiuni, sporind profiturile în acest proces. Reducerea cheltuielilor poate include trecerea la un furnizor mai puțin costisitor, cheltuirea mai mică pentru provizii sau reducerea personalului sau a orelor de personal.

Proprietarii de afaceri ar trebui să își calculeze raportul de productivitate adăugând salariul total și cheltuielile legate de salarizare, apoi împărțind rezultatul la numărul de vânzări pe care îl aduc angajații. Dacă raportul de productivitate este mai mare de 100%, se poate face o analiză mai detaliată a angajaților.

Realizați mai mult cu mai puțin

Proprietarii de afaceri ar trebui să ia în considerare, de asemenea, cât de eficiente sunt operațiunile lor. Când se evaluează cheltuielile asociate fiecărui produs sau serviciu, este important să fie analizate și ce produse sau servicii aduc cele mai multe venituri. Este mai logic să fie cheltuiți mai mulți bani în domenii care aduc venituri mai mari decât altele.

Orice produse sau servicii care sunt diminuate ca producție pot fi apoi înlocuite cu altele care pot capta cantități semnificative de venituri, cu resurse sau capitaluri mai puține alocate acestora. Ori de câte ori este posibil, accentul trebuie pus pe produse și servicii cu marjă mare.

Monitorizați nivelurile de inventar

Stocarea produselor costă bani, ceea ce înseamnă că stocurilor pot reprezenta o  cheltuială subtilă care necesită mai mulți bani decât s-ar observa inițial. Întreprinderile nu ar trebui să cheltuiască bani pentru a stoca articole care nu se vând niciodată, deci este important să fie monitorizat continuu nivelurile de inventar.

Software-ul de gestionare a inventarului oferă o modalitate excelentă de a rămâne la curent cu articolele care se vând și care nu. Software-ul facilitează păstrarea produselor care se vând bine în stoc, în timp ce elimină produsele care nu se vând și care ocupă doar spațiu de depozitare.

Căutați modalități de creștere a  rentabilității

Cât se cheltuiește pentru a obține vânzări? Există multe modalități de a comercializa o afacere, dar nu orice metodă de marketing funcționează bine pentru fiecare tip de afacere. Proprietarii de afaceri ar trebui să evalueze fiecare metodă de marketing pe care o utilizează pentru a vedea care sunt cele mai bune pentru tipul de afacere.

Este întotdeauna important să se efectueze audit periodic pentru a putea pune în evidență care sunt problemele cu care se confruntă afacerea.

_________

Sursa