Studiile arată că 42% dintre cumpărători au crescut numărul de achiziții online în ultimele luni și 52% dintre aceștia caută o metodă nouă de interacțiune în timpul achizițiilor online, potrivit lui Mihai Drăgan, COO Oveit, companie care operează pe piața din România cu un concept nou de cumpărare: Live Stream Shopping.

Într-un interviu acordat portalului GlobalManager.ro, Drăgan a explicat cui se adresează în primul rând noul concept Live Stream Shopping și care sunt beneficiile aduse de acesta: ”Produsul se adresează companiilor cu activitate de retail și brandurilor ce comunică digital direct cu clienții lor. Streams.live permite o legătură directă, interactivă și în timp real între companie și consumator. În timpul interacțiunii, consumatorul poate achiziționa produsul, fără a închide streamul video live. Astfel, se poate îmbina activitatea comercială cu una de entertainment, legată de descoperirea produselor și serviciilor. Această unealtă de Live Stream Shopping este foarte bine primită de consumatorii din generațiile Millenial și Gen Z, fiind o experiență cu care sunt obișnuiți din Social Media.”

Produs destinat, în primul rând, posibililor cumpărători

Potrivit COO Oveit, printre beneficiile Live Stream Shopping se numără și faptul că rata de conversie în cumpărători este de aproximativ 9%, mult mai mare decât în cazul shoppingului online clasic. De asemenea, persoanele care participă la o sesiune de live stream shopping, petrec de 3 ori mai mult timp în contact cu brandul cu care interacționeaza live.

”Produsul este destinat, în primul rând, posibililor cumpărători, deși clienții noștri sunt companiile. Am construit Streams.live pentru a permite cumpărătorilor să aibă o experiență interactivă înainte de cumpărare. Experiența de cumpărare este una socială, alături de ceilalți participanți la sesiunea live. Satisfacția este mai mare, având în vedere că produsul este experimentat senzorial înainte de a fi primit. În plus, sistemul permite interacțiunea directă între cumpărător și vânzător/prezentator, astfel încât întrebările sau nelamuririle pot fi rezolvate fără a aștepta răspunsuri pe căi de comunicare tradiționale”, a mai explicat reprezentantul companiei.

Utilizatori și în SUA, Canada și UK

Compania are, potrivit COO, și utilizatori în piața americană, Canada și UK, deși nu este lansat oficial. În ceea ce privește echipa din România, aceasta se concentrează pe construirea pieței de live stream shopping atât în țară, cât și în zona CEE.

”Ne dorim ca experiența Streams.live să nu se oprească în digital, ci să continue în magazinele fizice, atunci când acestea vor fi disponibile, precum și în spații experiențiale de marketing și vânzări. Facem acest lucru prin intermediul soluției noastre de plată cashless și loializare Oveit Pay”, a mai spus Mihai Drăgan.