Marile companii multinaționale continuă să restricționeze publicitatea pe o perioadă de șase luni, amânând peste 40% din cheltuielile cu campanii, potrivit unui studiu World Federation of Advertisers. Datele sunt la același nivel din luna mai, marile companii continuând să rămână precaute, chiar și în condițiile în care restricțiile sunt ridicate în multe țări.

Cu toate acestea, marea majoritate (78%) au acum campanii de răspuns la noua situație, în creștere de la doar 32% în martie, când WFA a realizat primul său studiu Covid-19 Response Tracker. Raportul menționează că, deși prin astfel de campanii brandurile nu se retrag din publicitate, acestea implică investiții mai mici decât cele planificate inițial la început de an.

Studiul, bazat pe răspunsurile a 35 de mari difuzori de publicitate din peste opt sectoare-cheie, cu o sumă anuală cumulată de 65 miliarde de dolari, a constatat că, de asemenea, marile multinaționale se așteaptă la o reducere a cheltuielilor cu 2020 publicitare cu 36 % la nivel mondial.

În ceea ce privește atitudinea marketerilor, există o oarecare îmbunătățire. În timp ce doar 8% dintre respondenți au o atitudine pozitivă față de condițiile de afaceri actuale, 27% privest cu optimism evoluția mediului de afaceri în următoarele șase luni. Cu toate acestea, jumătate din respondenți sunt pesimiști în ceea ce privește ambele intervale de timp considerate. 

„Deși imaginea de ansamblu poate arăta o reținere în ceea ce privește cheltuielile globale de publicitate, discuțiile noastre cu directorii de marketing arată că marile companii multinaționale înregistrează o creștere a afacerilor în China și, în general, în Asia- Pacific”, declară directorul executiv al WFA, Stephan Lierke. „Am observat și creșterea cheltuielilor publicitare la nivel mondial în anumite sectoare-cheie. Ne așteptăm ca agenții de publicitate să rămână prudenți, dar mulți pregătesc planuri de redresare.