Marile companii multinaționale continuă să restricționeze publicitatea pe o perioadă de șase luni, amânând peste 40% din cheltuielile cu campanii, potrivit unui studiu World Federation of Advertisers. Datele sunt la același nivel din luna mai, marile companii continuând să rămână precaute, chiar și în condițiile în care restricțiile sunt ridicate în multe țări.
Cu toate acestea, marea majoritate (78%) au acum campanii de răspuns la noua situație, în creștere de la doar 32% în martie, când WFA a realizat primul său studiu Covid-19 Response Tracker. Raportul menționează că, deși prin astfel de campanii brandurile nu se retrag din publicitate, acestea implică investiții mai mici decât cele planificate inițial la început de an.
În ceea ce privește atitudinea marketerilor, există o oarecare îmbunătățire. În timp ce doar 8% dintre respondenți au o atitudine pozitivă față de condițiile de afaceri actuale, 27% privest cu optimism evoluția mediului de afaceri în următoarele șase luni. Cu toate acestea, jumătate din respondenți sunt pesimiști în ceea ce privește ambele intervale de timp considerate.