Când vorbim despre Neuromarketingul senzorial vorbim despre cele cinci simțuri – vederea, auzul, mirosul, gustul și atingerea – care  sunt solicitate într-un proces de achiziție pentru a trezi emoții care pot fi apoi transformate în comportamentul de cumpărare. Un marketing emoțional, neuromarketingul este născut din ideea că consumatorul nu urmează întotdeauna un proces cognitiv rațional pentru a ajunge la decizia finală de cumpărare.

Există multe companii și branduri care utilizează cele 5 simțuri pentru a influența experiența de cumpărare a unui client. Muzica, parfumurile, culorile pot îmbunătăți timpul petrecut de un cumpărător în interiorul unui magazin și astfel pot crește vânzările.  De exemplu, muzica difuzată în cafenelele cunoscutului lanț Starbucks este proiectată și lansată de Hearmusic și creează un mediu intim și relaxant. Nu este surprinzător faptul că mulți dintre clienții lor devin „obișnuiți” să petreacă uneori chiar și de ore în cafenea (și, prin urmare, să consume mai mult), deoarece mediul recreat este ideal pentru a studia, lucra sau citi o carte bună.

Prin urmare, Neuromarketingul senzorial este o strategie care permite brandului să mențină un contact mai intim cu clienții săi.

Neuromarketing olfactiv

Dintre toate simțurile, mirosul este, fără îndoială, cel cu rădăcini mai adânci. De ce? Receptorii din nas activează sistemul limbic și controlează emoțiile, amintirile și sentimentul de bunăstare. Dar cum poți folosi parfumul pentru a influența consumatorii? Un exemplu de companie care a realizat cu succes acest tip de campanie este British Airways. Compania răspândește un parfum de ierburi în terminalele sale, pentru a oferi călătorilor senzația că se află într-un loc deschis și liniștit. Există, de asemenea, lanțuri de îmbrăcăminte care folosesc esențe de bumbac pentru a influența vânzările.

Un alt exemplu sunt magazinele Lidl care au amplasate brutăria chiar lângă intrare, lângă fructe și legume. Acest lucru nu este deloc întâmplător.

Neuromarketing senzorial: simțul văzului folosit singur nu este suficient

Deși putem crede că vizual avem primul impact despre un produs, acest lucru nu este pe deplin adevărat. Vederea este cel mai puțin adecvat mod de a genera interes și de a ne împinge să cumpărăm un anumit lucru. Majoritatea oamenilor nu sunt  influențați de imagini și culori strălucitoare. În publicitate, doar stimularea vizuală este prea ineficientă. Acesta este motivul pentru care este necesar să exploatăm și celelalte simțuri.

Expertul în neuromarketing Martin Lindstrom și neurologul Gemma Calvert au efectuat o serie de experimente pe voluntari supuși imagisticii prin rezonanță magnetică funcțională (fRMI). Unul dintre experimente a fost prezentarea unui pahar de Coca-Cola. După aceea, au prezentat voluntarilor mirosuri asociate întotdeauna cu Coca Cola.

Mai târziu au arătat împreună imaginile și parfumurile. Rezultat: în general, voluntarii au statistic mai atrași decombinația celor două decât de imaginea unică sau mirosul unic. Aceasta înseamnă că imaginile și mirosurile  au funcționat mult mai bine împreună. Motivul este că atunci când mirosul și imaginea sunt bine conectate între ele, imaginea din memorie este reținutăpentru o perioadă mult mai lungă decât imaginea unică.