Rețelele sociale au crescut semnificativ pentru consumatori și specialiștii în marketing, deoarece evenimentele din 2020 au forțat o comunicare digitală mai puternică, dar modalitățile de utilizare ale acestora evoluează.

Pentru specialiștii în marketing, planificarea în 2021 va arăta puțin diferită față de anii precedenți. Deși este adevărat că schimbarea este constantă în marketing, 2020 a zguduit atât de dramatic domeniul, încât mulți marketeri revizuiesc totul, de la personas și experiența cumpărătorilor până la scopul brandului.

Renașterea rețelelor sociale

O disciplină de marketing care a revenit la importanță în 2020 este social media. Deoarece lumea a fost forțată să rămână distanțată fizic, rețelele sociale au depășit prăpastia și ne-au ținut conectați la familie, prieteni și brandurile pe care le iubim.

Până în 2020, majoritatea mărcilor știau unde se află pe social media; găsiseră echilibrul corect între implicare, ascultare, conținut și publicitate. Cu toate acestea, odată ce a lovit pandemia, regulile jocului s-au schimbat.

Reguli sociale noi pentru marketeri

Hootsuite, cea mai utilizată platformă de management pentru rețele sociale, a publicat raportul său anual, ‘Social Trends Report‘ , pentru a-i ajuta pe marketeri să își definească drumul în 2021. Raportul se bazează pe un sondaj pe 11.189 de marketeri și este suplimentat cu insight-uri de la zeci de experți din industrie și cercetări de la analiști de top din industrie. Iată trendurile evidențiate:

Trendul 1: cursa către ROI: rețelele sociale acoperă decalajul către o nouă experiență a clienților

Aproape trei sferturi dintre specialiștii în marketing intervievați pentru raport au clasat „achiziția sporită de noi clienți” drept obiectivul lor principal pentru social media în 2021, o creștere de 58% de la an la an. Cu toate acestea, tranzacțiile nu creează, singure, branduri memorabile sau o creștere pe termen lung.

În 2021, specialiștii în marketing vor continua să folosească rețelele sociale pentru a îndeplini două imperative la fel de urgente:

  • Să ofere rentabilitate investiției pe termen scurt cu tactici de marketing targetat de performanță
  • Construirea de experiențe digitale inovatoare pentru a câștiga loialitate pe termen lung

Trendul 2: tăcerea e de aur – brandurile își găsesc locul în conversație

Multe branduri au făcut greșeala de a încerca să valorifice activitatea crescută a rețelelor sociale în timpul pandemiei, trecând cu vederea faptul că oamenii doreau în primul rând să se conecteze între ei, nu cu brandurile.

În cea mai mare parte, acestea au văzut eroarea devreme și s-au retras din cheltuielile publicitare, redirecționând atenția către răspunsul la criză, asistența socială a clienților și angajament. În 2021, specialiștii în marketing vor depune eforturi pentru a acorda mai multă valoare conținutului decât implicării – publicul pasiv consumă în continuare conținut.

Trendul 3: Cu mult mai mult decât OK: o generație ignorată de marketerii digitali crește pe social

Specialiștii în marketing au vizat în mod obișnuit baby boom-erii prin intermediul publicității TV tradiționale, care este încă una dintre cele mai eficiente modalități de a ajunge la ei. Cu toate acestea, în ultimii patru ani s-a înregistrat o creștere de 66 de puncte a baby-boom-erilor care au descoperit noi mărci și produse prin intermediul rețelelor sociale, iar peste un sfert dintre baby-boomers cheltuie și mai mult pe platformele sociale ca urmare a pandemiei. În 2021, specialiștii în marketing social vor continua să exploreze acest public din ce în ce mai priceput din punct de vedere digital.

Trendul 4: Te cunosc? Legarea angajamentului de identitate oferă marketerilor avansați un nou impuls

Pandemia le-a oferit directorilor o apreciere reînnoită pentru social media, care a devenit cel mai puternic pod pentru conectarea cu clienții după ce atâtea strategii tradiționale s-au prăbușit.

Cercetările Hootsuite au descoperit că 85% dintre organizațiile care integrează datele sociale în alte sisteme au încredere în capacitatea organizației lor de a cuantifica cu exactitate rentabilitatea investiției în rețelele sociale.

În 2021, specialiștii în marketing vor lua măsuri pentru a reduce decalajul dintre implicare și identitatea clienților, conectând mai multe date despre clienți cu date sociale.

Trendul 5: Pericolele (și promisiunea) scopului: brandurile îndrăznețe încep în sala de consiliu, nu în primele linii de socializare

În 2020, specialiștii în marketing au avut presiunea de a aborda în mod public probleme pe care organizațiile lor nu s-au concentrat niciodată. Directorii de marketing inteligenți vor folosi informația colectată de echipele de pe platformele sociale în 2021 pentru a ajuta organizația să se adapteze noilor credințe ale cumpărătorilor și să deschidă o nouă cale către creștere, care necesită echilibrarea cerințelor duble ale construirii unei afaceri mai bune și a unei lumi mai bune.

Sursa