• Inovația ușurează viața românilor (93%) și îi ajută să se simtă în siguranță (84%).
  • Tinerii cu vârste între 25 și 34 de ani cred că inovația are un rol important în protejarea mediului înconjurător (88%) și contribuie, de asemenea, la un trai mai sănătos (81%).

  • 7 din 10 români ar avea încredere în cel mai inovator și sustenabil material de zidărie.

Reveal Marketing Research a derulat un studiu privind percepția românilor cu privire la inovație și modernitate.  În context pandemic, unde siguranță se ridică la rang de nevoie de bază, analizarea schimbărilor comportamentale ale oamenilor devine esențială. Acest studiu și-a propus să ofere un tablou real al opiniilor curente cu privire la soluțiile moderne.

Percepția cu privire la beneficiile oferite de inovație/ modernitate

Respondenții care au participat la acest studiu sunt de acord cu faptul ca în principal inovația/ modernitatea le ușurează viața (93%), îi ajută să se simtă în siguranță (84%) și îi ajută să economisească (82%).

De asemenea, alte beneficii menționate de către români au fost protejarea mediului înconjurător (82%) și posibilitatea unui trai mai sănătos 77%).

Inovație și siguranță în spațiul interior – 8 din 10 români asociază inovația/modernitatea cu ideea de siguranță

Siguranța în propria locuință este dată de vechimea clădirii (85%), locație (82%) și de materiale de construcţii (84%) iar pentru 7 din 10 români, cel mai inovator material de zidărie și cel mai sustenabil reprezintă un motiv în plus de siguranță. Atunci când românii își doresc o casă modernă și sigură, specialiștii le recomandă într-un procent de 45% folosirea BCA-ului ca material princiapal de zidărie. Pe locul 2 in menţiunile specialiştilor se află caramidă cu 31% iar pe locul 3 bolţarii de beton – doar 8% dintre specialişti recomandă acest material.

Pe categorii de gen, bărbații consideră într-o mai mare măsură că inovația/modernitatea le oferă posibilitatea unui trai mai sănătos (82%) și să economisească (76%).

În ceea ce privește categoriile de vârstă se evidențiază, față de totalul eșantionului analizat, o proporție mai mare în cazul tinerilor cu vârste între 25 și 34 de ani spre ideea că inovația are un rol important în protejarea mediului înconjurător (88%) și contribuie, de asemenea, la un trai mai sănătos (81%).

Sursa: Reveal: https://reveal.ro/.

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.

***

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).

Datele au fost colectate:

  • pe un eșantion reprezentativ national (urban și rural), 820 interviuri + Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.

  • un eșantion format din speciali ti in domeniul construcţiilor (dezvoltatori imobiliari, arhitecţi, ingineri structurişti, muncitori calificaţi) format din 510 respondenţi.