Un interviu realizat de Paul Talbot cu Allison Dew, CMO Dell, pentru Forbes

Pentru multe branduri de tehnologie, viitorul este destul de nesigur. La Dell, opusul este adevărat. Allison Dew, CMO Dell, povestește cum a abordat provocările legate de orientarea strategiei de marketing către viitor. 

Paul Talbot: În ce mod v-a determinat pandemia să revizuiți strategia de marketing?

Allison Dew: Pandemia a adus multe schimbări, dar ce a rămas constantă este strategia noastră de afaceri și angajamentul nostru față de membrii echipei noastre, clienții noștri, partenerii și comunitățile noastre. Acestea continuă să ghideze fiecare decizie pe care o luăm.

Acestea fiind spuse, ceea ce am modificat noi a fost conținutul, orientarea și tonul activităților noastre de marketing. De exemplu, am avut pe piață câteva mici creații care au vizat celebrarea succesului micilor afaceri. Nu mai era momentul potrivit pentru a face asta.

Ca furnizor de tehnologie esențial, ne-am văzut clienții – de la consumatorii de acasă la proprietarii de întreprinderi mici la întreprinderile mari – confruntându-se cu noi provocări aproape peste noapte. Știam că avem soluții pentru a-i ajuta să-și continue activitatea și se adapteze la studiul/munca de acasă.

Deci, ne-am adaptat instrumentele creative pentru a oferi rapid soluții pentru a răspunde acestor nevoi. Am găzduit forumuri virtuale cu clienți din întreaga lume pentru a oferi îndrumare și consiliere și am prezentat modalități creative de a organiza discuții cu clienții.

Tonul tuturor acestor activități a fost esențial. Deși voiam să arătăm că suntem acolo pentru a ajuta, nu voiam să dăm în vreun fel impresia că încercăm să profităm de pe urma crizei. Am petrecut mult timp asigurându-ne că tonul mesajului nostru era adecvat și sensibil la provocările clienților noștri și acest lucru a făcut toată diferența.

În plus, comunicarea a fost întotdeauna o parte esențială a activității mele și nu au fost niciodată mai importante decât este acum. O parte semnificativă a timpului meu a fost repliată către comunicarea cu cel mai important public al nostru – angajații.

Am schimbat complet modul în care ne implicăm alături de membrii echipei noastre. În prezent, 90 % din forța noastră de muncă globală continuă să lucreze de acasă. Comunicarea eficientă a fost o parte foarte importantă a strategiei noastre pentru a ne asigura că membrii echipei noastre au informațiile, instrumentele și sprijinul de care au nevoie pentru a rămâne implicați și productivi.

Talbot: Mărcile voastre includ VMware, Dell, Dell EMC, Pivotal, RSA, Secureworks și Virtustream. Care dintre acestea au avut cele mai interesante provocări de marketing?

Dew: În ultimii patru ani, am schimbat percepția pieței asupra Dell prin poziționarea ca Dell Technologies, care include toate brandurile pe care le-ai menționat. Am concluzionat prin propriile noastre documentări că oamenii ne văd într-un mod foarte diferit decât au făcut-o acum trei sau patru ani.

De exemplu, am creat din ce în ce mai multe soluții cu VMware și am făcut multe eforturi pentru a apărea împreună ca o singură familie. În același timp, VMware are, de asemenea, parteneriate cu alte companii din domeniu. Există momente când trebuie să meargă pe piață fără noi. Acesta este un lucru pe care continuăm să-l facem.

De asemenea, suntem una dintre puținele mărci tehnologice care trebuie să fie relevante pentru un public incredibil de larg, de la consumatori la întreprinderile mari. Ne concentrăm foarte mult pe modul în care păstrăm această consecvență și relevanță în toate aceste categorii importante de public.

Talbot: Când echipa analizează oportunitățile oferite de diferite capacități și platforme de marketing, ce vă atrage și ce vi se pare neatractiv?

Dew: Cred dintotdeauna că marketingul este la intersecția datelor și creativității. Când obții corect datele, creația și inspirația de business, atunci începe să se întâmple magia de marketing.

Îmi petrec mult timp căutând modalități de a obține datele intern în timp ce construim propriile noastre modele, astfel încât să devenim mai rapizi, mai bine direcționați și mai eficienți.

Cred că încă mai există multe de făcut în privința modului în care aceste lucruri funcționează împreună. Prea multe soluții rezolvă o singură problemă. A trebuit să petrecem ultimii doi ani reducând complexitatea propriului nostru portofoliu de tehnologie de marketing. Nu văd niciun furnizor care să încerce să rezolve această problemă în mod holistic. Aici văd o oportunitate. 

Talbot: Orice alte observații pe care doriți să le împărtășiți?

Dew: Cred că vom vedea, ca marketeri și lideri, este că acesta este un moment de definire a carierei. Oamenii urmăresc să vadă cum mărcile răspund clienților, angajaților, partenerilor și comunității. Nu există nicio modalitate de a îndulci ce parcurgăm cu toții – este dificil! Dar cum să combați cinismul cu un optimism realist este provocarea unui lider de-o viață.

Interviul în limba engleză, pe Forbes.com.