O modalitate de a fi mai bun este să interacționezi cât mai des cu oameni mai deștepți decât tine. Este imboldul preluat de la unul dintre cursanții săi de Oana Sav, Trainer and Center Manager, Institutul de Marketing, accentuat de ea și în debutul interviului acordat MarketingManager.ro.

”Lucrez de zece ani la Institutul de Marketing unde sunt Center Manager și trainer. Rolul meu include multă muncă de coordonare de resurse, de dezvoltare de servicii și produse noi, de consiliere și suport pentru cursanți și traineri, supervizare a activităților noastre care acoperă training, evenimente, consultanță și servicii de recrutare, relații cu partenerii. Mi-am dat seama că sunt între cei norocoși care au șansa de a intra în contact zilnic cu oameni extraordinari. În cazul meu, fie că este vorba despre cei care creează, dezvoltă și susțin cursuri la noi, fie despre profesioniștii înscriși în programe de certificare sau colegii lor de la HR sau training, care își doresc soluții de cea mai bună calitate pentru colegii lor”, s-a prezentat Oana Sav.

Cui se adresează cursurile

Cursurile Institutului de Marketing se adresează, în primul rând, potrivit lui Sav, oamenilor de marketing cu experiență, care își doresc perfecționare, validare la standarde internaționale sau să fie la zi cu cele mai noi tehnici sau abordări în zona lor de activitate: ”În general, cursantul nostru este profesionistul ambițios, cu experiență între 5 și 15 ani, interesat de dezvoltare și pregătire continuă. Crește însă și segmentul celor aflați la început de carieră sau care au experiență în domenii colaterale: vânzări, operațiuni, relații cu clienții. Sunt tot mai mulți oameni de PR și comunicare interesați să-și crească know-how-ul și abilitățile în zona marketingului strategic, al digitalului, al managementului relațiilor cu clienții. Pentru ei actualizăm permanent soluții de training de marketing strategic, digital, customer experience, leadership de marketing, product management sau inovație.

Ce îi recomandă

”Cât despre recomandări, cele mai valoroase sunt în acest caz părerile altora. Eu sunt în interior și aș fi părtinitoare. Ne bucurăm însă că, după un deceniu de activitate, o bună parte din creșterea noastră se datorează recomandărilor și clienților mulțumiți. Nu arareori, foștilor cursanți, care din brand manageri sau specialiști au devenit manageri de companii sau de echipe și își trimit colegii sau cunoscuții la noi”, a mai arătat Oana Sav, invocând ca motto: “Raise credibility, before you raise visibility” (n.red. ”Crește-ți credibilitatea, înainte de a-ți crește vizibilitatea”), un citat din mentorul său, PR Smith.

Planuri de viitor

Institutul are multe planuri de viitor, ce vor fi ajustate și validate la noua realitate și schimbările pe care le trăim. ”Actualul context pandemic nu a redus deocamdată deloc nevoile de training și servicii de marketing ale clienților noștri, ci dimpotrivă. Sunt tot mai mulți cei care își dau seama că orientarea către client este vitală, că strategiile de achiziție și retenție trebuie revizuite, că au nevoie să-și adapteze produsele și serviciile, să găsească noi canale de distribuție, noi modalități de a ajunge la clienți sau de a relaționa cu ei. Cel mai prețios este acum timpul acestora și muncim mult să le răsplătim încrederea cu informații, instrumente și resurse valoroase”, a mai spus managerul.

Așteptări versus realitate

În loc de concluzie: ”Nu mă așteptam ca această activitate să mă acapareze în așa măsură. În paralel cu activitatea mea în zona de training, am lucrat întotdeauna ca expert pe proiecte de marketing și comunicare. Acesta este și profilul tuturor trainerilor noștri. Au lucrat și lucrează, se lovesc de aceleași probleme ca și cei cu care interacționează la cursuri, nu doar le povestesc istorii din cărți. Cred că este și o zonă de pasiune și de vocație, să-ți placă să cauți, să afli în permamență lucruri noi, dar și să găsești modalitatea potrivită să le transmiți celor care au nevoie de ele. Nu e deloc simplu, însă sunt oameni care se pricep bine la asta și mă bucur că au rămas alături de noi de atâta vreme.”