Deși sezonul cumpărăturilor de sărbători poate părea departe pentru majoritatea, în lumea marketingului este momentul oportun să ne pregătim pentru o perioadă de vârf în retail, dinamică și imprevizibilă. Întrucât 2020 a fost un an fără precedent în vânzările online, cu 1,1 trilioane de dolari (836 miliarde de euro) în vânzări globale, în creștere cu 50% față de anul anterior, este dificil să venim cu cifre exacte pentru anul 2021. Cu toate acestea, putem vedea în continuare un trend crescător în ceea ce privește vânzările online. În urma cercetărilor, Google afirmă că trendul cumpărăturilor online va rămâne, având în vedere interesul oamenilor de a căuta tot mai mult online idei inspirate de cumpărături.

Principalele evenimente de care trebuie să ții cont în această toamnă sunt:

Cele mai recente trenduri

1. Pandemia a accelerat modul în care oamenii cumpără (in 2020, Romania a ajuns la 2.3% din share-ul pe care eCommerce-ul il avea în retailul total)  (sursa: Eurostat, Euromonitor)

2. Cumpărătorii au nevoie de ajutor, având în vedere varietatea brandurilor și complexitatea procesului de cumpărare, mai ales că barierile dintre offline și online au dispărut complet: (sursa Google Trends)

3. Cumpărătorii doresc să le respectăm încrederea acordată brandului. Pe timpul pandemiei loialitatea a crescut: 72% din cei intervievați au spus că ar preferă să cumpere de la același retailer în continuare. (Smart Shopper Research, Studiu Google și Kantar România)

Comportamentul cumpărătorilor în 2021 în România (sursă: Google Smart Shopper Research, Cint 2021)

90% din românii intervievați sunt de părere că vor rămâne cu acest nou comportament dobândit pe timpul pandemiei

  • Disponibilitatea produsului este importantă în alegerea online vs offline
  • Peste 50% din produsele din categoriile electronics si home & garden, urmate de fashion cu 36%, au fost descoperite online
  • Loialitatea a crescut pe timp de pandemie, totodată însă consumatorii afirmă că sunt dispuși să exploreze ceva nou
  • 50% din volumul de clickuri din retail se datorează Google Shopping
  • Rapiditatea și prețul, urmate de confort și disponibilitate sunt factorii care ar determina o schimbare de brand
  • Oamenii descoperă și cumpără prin social media mai mult ca oricând

În ghidul de marketing pentru sezonul sărbătorilor din 2021, Facebook identifică 4 nevoi pe care cumpărătorii se așteaptă să le fie satisfăcute în social media:

  • Comunitate și conexiune. Orientează-te către client și creează în online aceeași conexiune ca cea din magazinul fizic.
  • Interactivitate și divertisment. Pune conținutul pe primul loc pentru a atrage noi clienți.
  • Anticipare și Ocazie. Pregătește-te cu oferte speciale pentru evenimente precum Black Friday, Halloween, Crăciun.
  • Inspirație si Spontaneitate. Inspiră cumpărătorii prin oferte personalizate și flexibilitate.

Raportul complet poate fi accesat aici.

Despre Optimized

Agenția Optimized este specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Pinterest Ads, YouTube Ads) pentru e-commerce. Portofoliul nostru cuprinde magazine online, alături de care lucrăm pe obiective clare de performanță (CPA, ROAS, ROI), iar echipa noastră este formată din specialiști PPC și traineri certificați Google, totodată și persoane cu experiență hands-on în e-commerce.