Pinterest a lansat un nou tool pentru publicitate, „Creativitate dinamică”, ce permite marketerilor să automatizeze procesul de creare și direcționare a reclamelor pentru campanii, pe baza comportamentului utilizatorilor individuali.

Procesul răspunde, în esență, modului în care utilizatorii interacționează în aplicație – dacă un utilizator caută „lumini decorative”, de exemplu, și își restrânge căutarea la anumite articole, sistemul va afișa apoi reclame pentru articolele din catalogul încărcat al marketerului, care se potrivesc cel mai bine cu interesului declarat al utilizatorului.

Pinterest explică: „Agenții de publicitate pot acum genera mai multe versiuni de Pin-uri noi din materiale încărcate sau dintr-un feed de produse în care pot importa automat date despre produs (preț, locație, disponibilitate etc.). Părți ale Pin-urilor vor afișa în mod dinamic elemente creative, cum ar fi imaginile produsului, descriere, prețuri etc., care vor fi afișate numai publicului atribuit agentului de publicitate. ”

Aceasta va permite în mod eficient companiilor să genereze automat sute de variante de anunțuri, cu mesaje unice adaptate fiecărui segment de public.

„Acest lucru nu numai că reduce timpul și efortul necesar pentru a crea reclame personalizate care sunt relevante pentru grupuri unice de consumatori, dar ajută agenții de publicitate să testeze și să identifice ce elemente creative duc la performanță.”

Pinterest colaborează cu RevJet, StitcherAds și Smartly.io pentru a facilita noul proces, platformele bazate pe date oferind urmărirea în aplicație și sisteme pentru a crea apoi reclame bazate pe statistici automate.

Procesul ar putea fi însă, afectat de viitoarele modificări IDFA ale Apple, care se așteaptă să reducă capacitatea de urmărire a datelor în cadrul aplicațiilor. Având în vedere că 85% din cei 442 de milioane de utilizatori ai Pinterest accesează platforma prin intermediul aplicației, acest lucru ar putea redice semnificativ beneficiile noului tool – deși, desigur, nu toți acei utilizatori sunt pe iOS și nu avem nicio idee câți vor alege să oprească urmărirea datelor în aplicație.

Așteptările sunt, însă, că mulți utilizatori vor opta pentru a nu fi urmăriți. Cu toate acestea, Pinterest ar putea utiliza în continuare urmărirea datelor de pe site-urile marketerilor, utilizând Pinterest Tag, apoi să le potrivească cu datele individuale ale utilizatorului pentru această direcționare. Dar acest lucru nu ar fi la fel de eficient ca și utilizarea capacității complete de urmărire IDFA.

Sursa