O îmbătrânire a populației poate avea consecințe și în modul în care se desfășoară mediul business și implicit economia. Dar pentru a pune în evidență și ce impact are asupra marketingului, putem sublinia, așa cum am menționat de-a lungul mai multor materiale de pe platformă, că business-ul și marketingul merg mână în mână, sunt parteneri. Astfel spus, marketingul nu este doar o ramură a business-ului, ci un element complementar.

Având în vedere acest lucru, vă prezentăm graficul VisualCapitalist careanalizează componența vârstei populației globale în 2020, pe baza celor mai recente cifre ale Națiunilor Unite. Această compoziție globală a vârstei ne ajută în conturarea strategiilor de marketing, promovării afacerii și nu numai.

Populația noastră globală îmbătrânește, în mare parte din cauza speranței de viață în creștere și a scăderii natalității. În 2020, peste 147 de milioane de oameni din întreaga lume aveau vârste cuprinse între 80 și 99 de ani, reprezentând 1,9% din populația globală.

În timp ce acest procent poate părea mic, acea populație demografică a reprezentat doar 0,05% din populație în 1950, ceea ce înseamnă că lumea noastră are un procent semnificativ mai mare de persoane în vârstă decât în urmă cu 70 de ani.

De ce este acest lucru semnificativ? O populație îmbătrânită înseamnă de obicei o forță de muncă în scădere și o creștere a numărului de persoane care doresc să se pensioneze, o scădere generală a veniturilor și a puterii de cumpărare.

Companiile trebuie să își adapteze produsele, serviciile și inclusiv prețurile și strategia în funcție modul în care evoluează acest trend, dacă de acest modificări în structura demografică depinde afacerea lor. Mai jos este o diagramă a modului în care este distribuită populația pe grupe de vârste, prezentat de VisualCapitalist: