2020 este un an pe care mulți l-ar uita. Cu tot ce s-a întâmplat, principalele platforme sociale au evoluat rapid și și-au schimbat focusul pentru a satisface cererea în creștere și nevoile utilizatorilor în timpul pandemiei. Iar 2021 pare să fie un an de creștere și de dezvoltări interesante. Iată predicțiile pentru principalele platforme sociale pentru anul viitor.

Facebook

Facebook a văzut din nou un an cu multe provocări și, trecând prin ele, a ajuns într-o poziție mai puternică decât cea în care l-a început. Asta în pofida creșterii reacțiilor asupra rolului pe care platforma l-a jucat în exacerbarea diviziunii politice și a amplificării discursurilor de ură și pe fondul unor presiuni pentru a reduce comportamentul său anticoncurențial.

Cu toate acestea, în ciuda unui boicot publicitar, a unui documentar critic Netflix și a îndepărtării forțate a anumitor grupuri, Facebook merge mai departe și 2021 pare să vadă unele evoluții majore aliniate cu următoarea etapă a rețelei sociale.

Noua vitrină

Comerțul electronic va fi un obiectiv major pentru Facebook în anul următor. Am văzut deja primele etape, prin introducerea magazinelor (Shops) pe Facebook și Instagram, care simplifică procesul de construire a unui outlet de comerț electronic pe cea mai utilizată platformă digitală din lume.

Pentru Facebook, eforturile se întind pe câțiva ani, Shops fiind în esență o extensie a ofertei sale Marketplace, oferind mai multor companii șansa de a se conecta cu cumpărătorii in-stream. Dar Magazinele sunt, de asemenea, mult mai mult decât atât.

Accentul principal aici va fi pe piețe precum India și Indonezia, unde Facebook înregistrează o creștere rapidă a utilizatorilor și unde schimbarea digitală abia începe. Dacă Facebook poate deveni destinația pentru toate formele de tranzacții online, platforma va deveni esențială în regiunile în curs de dezvoltare, extinzând oportunitățile, atât pentru Facebook, cât și pentru companiile din întreaga lume, pentru a-și maximiza potențialul .

În continuare vom vedea dezvoltarea Facebook Pay, deoarece rețeaua socială urmărește să simplifice opțiunile de achiziție cu un singur click și noile oportunități de publicitate care evidențiază produsele care pot fi achiziționate în postări. Facebook va căuta, de asemenea, să integreze mai multe postări de cumpărături în fluxurile utilizatorilor, pentru a atrage mai multă activitate de cumpărături, în timp ce fuziunea probabilă a aplicațiilor sale de mesagerie va oferi, de asemenea, mai multe oportunități de a facilita comerțul electronic între instrumentele sale.

De asemenea, vom vedea dezvoltarea în continuare a opțiunilor de promovare și cumpărare în flux live și a noilor integrări de comerț electronic în cadrul programelor exclusive Watch, deoarece Facebook pare să lege totul înapoi în opțiunile sale tranzacționale.

Fuziunea mesageriilor

Facebook încă lucrează la fuziunea aplicațiilor sale de mesagerie și, de-a lungul anului, am văzut din ce în ce mai multe indicii despre interconectivitatea treptată a Messenger, Instagram Direct și WhatsApp.

Asta înseamnă, în esență, că fiecare funcție nouă introdusă în oricare dintre aceste aplicații va fi în cele din urmă disponibilă în celelalte două – ceea ce va facilita, de asemenea, noi oportunități de comerț electronic și mai multe modalități de a rula campanii publicitare pe mai multe platforme.

Va fi mult mai ușor pentru branduri să-și extindă campaniile și funcțiile în, să zicem, WhatsApp, extinzându-și potențialul de audiență în moduri care nu au fost luate în considerare anterior.

Ochelarii AR

În septembrie, Facebook a anunțat că ochelarii AR „Project Aria” vor fi probabil disponibili în 2021 și, deși acest lucru nu va însemna că vor fi aici la 1 ianuarie, vă puteți aștepta să vedeți ochelarii ajungâd în magazine din a doua jumătate a anului.

AR urmează să devină un câmp de luptă cheie în sectorul tehnologic, și Apple lucrează la proprii ochelari AR, care vor fi lansați în același timp cu cei de la Facebook.

Aceasta va fi o dezvoltare cheie pentru Facebook. Acum are o experiență solidă în produsele de larg consum, vânzările  dispozitivelor sale Portal, cât și ale dispozitivelor Oculus fiind în creștere semnificativă în 2020 și este într-o poziție bună pentru a aduce pe piață primii ochelari AR funcționali și la modă, făcând echipă cu EssilorLuxottica, producătorii de Ray -Ban, pentru a construi dispozitivul.

Ascensiunea VR

Căștile de realitate virtuală Oculus de la Facebook au cunoscut o creștere majoră a vânzărilor în 2020. Odată cu închiderea tuturor opțiunilor noastre obișnuite de divertisment, mulți au căutat noi modalități de a se menține ocupați, iar VR-ul s-a potrivit pentru cei care și-au permis să facă saltul.

Dar acest „salt” devine din ce în ce mai mic – după cum puteți vedea, Facebook a scăzut treptat prețul dispozitivelor sale VR de sine stătătoare, făcându-le o opțiune mai accesibilă, ceea ce a contribuit și la creșterea gradului de utilizare.

Și aceasta este o abordare bună pentru rețeaua socială – pe măsură ce Facebook adaugă mai mulți utilizatori VR, deschide noi căi de publicitate și promovare și conduce mai mulți consumatori în următoarea etapă a conexiunii digitale, întâlnindu-se în medii online complet captivante.

VR are și aplicații dincolo de divertisment, multe companii găsind și noi modalități de a efectua operațiuni cheie în spațiul simulat.

Schimbări de algoritmi

Una dintre marile întrebări pentru Facebook va fi modul în care abordează îngrijorările cu privire la algoritmul său de feed-uri și dacă face ceva pentru a răspunde preocupărilor că a alimentat apariția discursurilor de ură periculoase.

Facebook a luat deja unele măsuri în acest sens, interzicând QAnon și diferitele grupuri conexe, pe care le-a permis să prolifereze pe platformele sale de ani de zile, în ciuda avertismentelor experților. Dar sub un guvern american condus de Biden, este posibil să trebuiască să acționeze și mai mult și să restricționeze în continuare dezinformarea și discursul de ură pentru a evita presiunea și sancțiunile crescute impuse de guvern și de grupurile de reglementare.

Twitter

Chiar și după toți acești ani, este încă dificil de spus ce este Twitter, care sunt punctele sale forte și unde va căuta să crească în viitor. Pentru că, în ciuda popularității continue a platformei, Twitter este în mare parte neschimbat, fără inovații majore sau actualizări să modifice modul în care oamenii folosesc aplicația.

Sigur, a făcut tweets mai lungi în 2018 și a încercat live-streaming și Moments și tweets audio, printre diverse alte opțiuni. Dar niciuna din ele nu a prins cu adevărat, iar Twitter, în cea mai mare parte, rămâne ceea ce era la început – un flux în timp real de actualizări scurte și clare, minunat pentru a rămâne la curent cu cele mai recente informații.

Deci, cum poate evolua Twitter dincolo de asta? Este probabil sigur să spunem că nu vom vedea nicio schimbare majoră în cursul următoarelor 12 luni.

Actualizări Fleets

Versiunea proprie Twitter a Stories – „Fleets” – este acum disponibilă pentru toți utilizatorii și, în anul următor, vă puteți aștepta ca Twitter să lanseze noi actualizări pentru opțiune.

Omisiunile notabile de la Fleets sunt opțiuni și efecte AR și se pare că Twitter va adăuga diverse instrumente pe aceste fronturi. Dar multe dintre aceste adăugiri sunt întârziate – oamenii au deja o serie de efecte și instrumente vizuale pe Snapchat, Instagram și TikTok și ar fi puțin probabil ca Twitter să le depășească.

Audio Spaces

Twitter lucrează la Audio Spaces, care va fi o funcție de întâlnire audio, oferind utilizatorilor un alt mod de a interacționa.

Focus pe subiecte

De asemenea, Twitter caută să extindă potențialul de implicare oferind utilizatorilor mai multe recomandări de subiecte (Topics) pe care să le urmeze în fluxurile lor, în loc de profiluri.

Dezarmarea boților

Roboții rămân o problemă majoră pe Twitter, cu diferite tendințe politice atribuite „armatelor” bot care sunt utilizate pentru a influența opinia. Twitter nu a anunțat deocamdată modificări majore în ceea ce privește această problemă.

Instagram

Instagram a devenit noua gâscă de aur pentru Facebook, iar integrarea noilor instrumente de comerț electronic pare să ducă potențialul de câștig într-o nouă stratosferă. Dar, în același timp, unii au sugerat că adăugările IGTV, Reels și cumpărături au început să aglomereze ceea ce a fost o aplicație simplă axată pe fotografie.

Cumpărături in-stream

Comerțul electronic este, în mod evident, focusul principal pentru Instagram, cu un nou tab Shop și funcții dedicate aliniate cu facilitarea unui comportament de cumpărare mai rapid ca răspuns la postările IG.

Feed variabil

Acest lucru a fost speculat pentru o vreme, dar odată cu popularitatea continuă a Stories, așteptați-vă ca Instagram să încerce o nouă abordare a feedurilor pentru utilizatori, unii utilizatori fiind pregătiți să se deschidă către un flux de Stories, similar cu fluxul video al TikTok.

Snapchat

Snapchat a continuat să își stabilească propria nișă în 2020, în special în ceea ce privește apelul său continuu în rândul publicului mai tânăr. Noile parteneriate de aplicații și opțiunile interactive au oferit căi suplimentare de luat în considerare, dar RA rămâne cheia creșterii atracției aplicației.

Accentul eCommerce

Pe măsură ce Instagram și Facebook încearcă să încorporeze mai multe instrumente de comerț electronic, se așteaptă ca Snapchat să se alinieze și la această schimbare și să ofere creatorilor săi mai multe oportunități de a vinde produse in-stream direct.

Snapchat lucrează de mai mult timp la diverse opțiuni de comerț electronic, inclusiv integrarea sa cu Amazon, dar pe măsură ce cumpărăturile în feed devin mai obișnuite, este logic ca Snap să încorporeze și instrumente similare, pentru a-și maximiza propriile oportunități.

Avansul AR

După cum sa menționat, AR rămâne cheia pentru a maximiza creșterea Snapchat și, ca atare, vă puteți aștepta să vedeți Snap adăugând mai multe funcționalități și instrumente AR, deoarece pare să-și ducă instrumentele în etapa următoare.

Parteneriat Apple / Snap

Snapchat lucrează cu Apple la următoarea etapă a ochelarilor AR de la Apple – ceea ce ar putea duce și la faza următoare pentru propriul dispozitiv Spectacles.

TikTok

TikTok a avut un an extraordinar în 2020. Aplicația a ajuns de la 500 de milioane de utilizatori în decembrie 2019 la aproape un miliard astăzi, în ciuda faptului că se confruntă cu interdicții, restricții, acuzații de cenzură, revizuiri de securitate națională.

Accentul eCommerce

La fel ca majoritatea celorlalte platforme sociale, TikTok va face din eCommerce un focus în 2021 – deși în cazul TikTok, este puțin mai presant.

TikTok trebuie să găsească mai multe modalități de a se asigura că cei mai buni creatori ai săi sunt plătiți, altfel vor pleca pe alte platforme unde pot face bani reali.

Legături cu industria muzicală

TikTok va căuta, de asemenea, să stabilească legături mai puternice cu industria muzicală, pentru a găzdui lansări și evenimente mai exclusiviste și pentru a atrage mai mulți fani.

LinkedIn

LinkedIn a depășit 700 de milioane de membri în 2020 și a continuat să vadă „niveluri record de angajament”. LinkedIn este într-o poziție puternică, ca platformă cheie pentru profesioniști, și va căuta să valorifice acest lucru cu lansările sale din 2021.

Evenimente live

Evenimentele virtuale devin un obiectiv cheie în 2020, iar LinkedIn răspunde acestui lucru prin lansarea propriilor instrumente pentru evenimente și integrarea funcționalității live-stream.

Așteptați-vă să vedeți LinkedIn dublând acest lucru în 2021 – și, deși este probabil că vom putea reveni la evenimente personale la un moment dat în noul an, capacitatea de a găzdui evenimente virtuale, la un cost redus, va rămâne atrăgătoare pentru multe afaceri. LinkedIn va căuta să soluționeze acest lucru oferind mai multe instrumente și opțiuni video.

Evenimentele au sens pe LinkedIn, iar videoclipul live este cel mai captivant tip de conținut de pe platformă. Extinderea instrumentelor sale pe acest front pare logică – și dacă își poate crește capacitatea de promovare, vă puteți aștepta să vedeți mai multe companii care doresc să își încorporeze evenimentele și funcțiile în experiența LinkedIn.

Secțiune video dedicată

Ca și în cazul tuturor platformelor sociale, videoclipul este cel mai atrăgător tip de conținut de pe LinkedIn, utilizatorii LinkedIn fiind de aproximativ 20 de ori mai predispuși să distribuie un videoclip pe platformă decât orice alt tip de postare. Având în vedere acest lucru, este logic ca LinkedIn să valorifice acest lucru cu o secțiune video dedicată în cadrul aplicației sale, care va pune mai mult accent pe conținutul video profesional, pe sectoare, și va oferi mai multă oportunitate creatorilor de pe LinkedIn pentru a-și dezvolta prezența mărcii.

Și ar putea deveni și o oportunitate de venit. Dacă LinkedIn ar oferi un spațiu dedicat pentru a-și prezenta cei mai buni creatori de videoclipuri, ar putea oferi, de asemenea, reclame pre sau mid-roll, oferindu-le mai multe stimulente pentru a continua să posteze. Acest lucru ar duce la mult mai mult conținut video profesional adăugat pe platformă, sporind în continuare implicarea.

LinkedIn nu a făcut din videoclip un accent major până acum, dar cu o clasificare a subiectelor îmbunătățită (prin hashtag-uri) și opțiuni video în evoluție, este logic ca LinkedIn să ofere și un spațiu video dedicat la un moment dat.

Noi date statistice

LinkedIn are cea mai mare bază de date profesională și de carieră din istorie, ceea ce îi oferă acces la o serie de informații detaliate cu privire la modul în care au progresat carierele oamenilor, în ce roluri s-au mutat oamenii de-a lungul timpului etc.

Aceasta este o forță majoră pentru platformă și, în 2021, vă puteți aștepta ca LinkedIn să își perfecționeze mai mult potrivirea datelor pentru a oferi mai multe informații care să îi ajute pe utilizatori să își dezvolte cariera.

LinkedIn a făcut deja un pas recent în această direcție cu instrumentul său Career Explorer, care evidențiază potențialele trasee de carieră pe baza abilităților pe care le ai.

Live-streaming în LinkedIn Stories

LinkedIn Stories nu sunt atractive – poveștile în sine tind să fie destul de ușoare sau prea promoționale.

Dar, la fel ca în cazul Instagram, și în concordanță cu accentul mai larg asupra conținutului video, este de așteptat ca LinkedIn să adauge streaming live în instrumentul său Stories.

Sursa