Lipsa suportului din partea managerilor executivi, a libertății a lua decizii și a investițiilor în formare sunt principalele obstacole în calea transformării cu succes a marketingului, afirmă World Federation of Advertisers.

Nivelul de transformare variază foarte mult între companii, 37% „tocmai încep călătoria”, 32% „progresează bine” și 22% „sunt avansate”.

Jumătate dintre organizațiile aflate în stadiile avansate de transformare afirmă că au sprijin activ din partea suitei de management, comparativ cu doar 4% din companii din primele etape.

Când echipele executive văd marketingul ca un motor dovedit al creșterii, transformarea este accelerată. Acest lucru a fost evident la 43% dintre firmele avansate, dar doar la 15% din companiile în stadiu incipient.

Aproximativ o treime dintre companiile avansate afirmă că investesc semnificativ în formarea și dezvoltarea necesare pentru transformarea cu succes a marketingului, rata fiind de 4% pentru companiile aflate în fazele incipiente și de 6% pentru companiile aflate în maturitate.

Jumătate dintre organizațiile avansate spun că au oferit în mod semnificativ / complet libertatea echipelor lor, comparativ cu 13% din companiile aflate în faza incipientă, în timp ce 82% din organizațiile avansate definesc un plan clar, comparativ cu 25% din faza incipientă.

Sursa