Cheltuielile cu publicitatea digitală vor depăși pentru prima dată, în acest an, pe cele cu mijloacele media „tradiționale”, deoarece coronavirusul accelerează trecerea la formate de reclame online.

Cu excepția reclamelor online vândute de instituții de presă, cum ar fi ziarele sau posturile de televiziune, conform estimărilor, marketingul digital va reprezenta peste jumătate din industria mondială de publicitate, evaluată la 530 miliarde de dolari în 2020. Deși se preconizează că industria globală va scădea cu aproximativ 11,8% pe an, cheltuielile pentru publicitate digitală vor scădea cu 2,4%, în timp ce media tradițională va înregistra o scădere de 20,7%.

Într-o previziune separată, e-Marketer anticipează că veniturile Google din publicitate vor scădea pentru prima dată. Potrivit estimărilor, veniturile realizate de Google în SUA vor scădea cu 5,3% pe an, ajungând la 39,58 miliarde de dolari. Se preconizează că Facebook va înregistra o creștere de 4,9% până la 31,43 miliarde de dolari (mai mică față de creșterea de 26,1% înregistrată în 2019), în timp ce veniturile din publicitate realizate de Amazon vor crește cu 23,5% până la 12,75 miliarde de dolari.

Sursa.