Construcțiile au fost unul din domeniile norocoase în pandemie. Dar schimbările nu au ocolit strategia de marketing a companiilor din această zonă, arată Ramona Pîrlog, Marketing Manager Xella. Ultimii doi ani a învățat despre adaptare, bugete regândite și cât de importantă e legătura cu comunitatea. 

Efectele crizei ultimilor doi ani

Construcțiile se numără printre industriile norocoase în materie de efecte pandemice. În ultimul an jumătate, consumatorii, adică noi toți, am petrecut mult mai mult timp acasă decât obișnuiam. Astfel, am văzut toate defectele locuinței, motiv pentru care ne-am apucat să renovăm sau chiar să ne dorim să ne mutăm în apartamente mai mari sau chiar la casă, unde să ne bucurăm, implicit, și de grădină.

Un alt efect al pandemiei ar fi accelerarea digitalizării societății românești. Era începută de ceva timp în România, dar pandemia nu a făcut decât să accelereze procesul. În acest sens, noi întâmpinăm clienții cu o soluție digitală de consultanță în construcții, Planeta Ytong, unde beneficiarii, fie ei arhitecți, dezvoltatori, constructori sau clienții finali pot sta gratuit, în baza unei programări prealabile, de vorbă cu echipa noastră de arhitecți pe teme precum: soluții de zidărie recomandate pentru fiecare tip de proiect, clădiri pasive sau cu un consum de energie aproape zero (conceptul nZEB), proiectare digitalizată, dar și multe altele.

Prin intermediul rețelelor sociale și a instrumentelor digitale suntem în contact permanent cu clienții și partenerii noștri, oferim consultanță și soluții adaptate nevoilor consumatorului român. Credem foarte mult în misiunea noastră de a contribui măsurabil la îmbunătățirea mediului construit din România.

Schimbări în strategia de marketing

Oportunitățile vin dintr-o piață în continuă evoluție, dar și dintr-o strategie bine pusă la punct. Planificarea activităților pentru un an se face cu minim șase luni înainte, așa că aveam planul pentru 2020 gata încă din 2019, iar în martie când a început pandemia a trebuit să regândim tot, să refacem strategia, să alocăm din nou bugetele astfel încât să ne adaptam situației.

Principala modificare pentru noi, departamentul de marketing, a fost mutarea completă în online, de la ședințele operaționale și până la seminariile și conferințele pe care le țineam împreună cu clienții. Toate s-au transformat în call-uri și webinarii.

Tot 2020 a fost anul în care am înțeles că este important să continuăm să ne dezvoltăm. Într-un context economic cel puțin complicat, am ales să privim cu responsabilitate înainte și să investim în viitor. Astfel, am demarat un proces complex de reașezare a arhitecturii de brand pentru BCA Macon, care a trecut recent printr-un amplu proces de rebranding. Rebrandingul a facilitat trecerea de la un brand de companie la un brand de produs: Macon. Smart Standard, iar noua identitate aduce cu sine o promisiune atractivă pentru profesioniștii în construcții – calitate accesibilă tuturor.

Citește articolul integral AICI.