Punct și de la capăt. Așa descrie starea de lockdown din pandemie, de două luni și jumătate, Ramona Popescu, Marketing Manager, City Grill Group, într-un interviu pentru MarketingManager.ro.

”Ianuarie și februarie au fost extrem de bune, începutul de an anunța un 2020 extrem de promițător, cu recorduri pozitive. Și martie, prima săptămână, în aceeași notă, apoi bang, în câteva zile, răsturnare de situație. Și toate lucrurile învățate și testate de-a lungul timpului, au devenit nule. Și locul pe care îl ocupi ca profesionist și statutul companiei pentru care activezi, toate devin, aproape peste noapte, mai puțin importante. Ce să faci cu brandul, cu promisiunea de vânzare, cu strategiile de marketing pe timp de pace, cu planul de marketing, etc, când ai ușile celor 18 restaurante închise?! Și atunci sufleci mânecile, cobori câteva trepte, în tranșee, și te apuci de treabă. În felul ăsta, am lansat două branduri noi, City Grill Family și City Grill Delivery. Cu componentă extrem de importantă de tehnologie, cu mecanisme noi, pe care nu le-am mai folosit, cu canale noi, pe care nu le-am mai accesat…, un tip de business pe care nu-l știam. Dar atunci când crezi într-o idee și în oamenii de lângă tine, nu ai cum să dai greș”, a arătat Popescu.

Este loc pentru inovare, în orice branșă

”În toată această perioadă, marketingul în Grupul City Grill a fost în linia întâi, dezvoltările celor două platforme de e-commerce, modificările aduse programului de fidelizare, care să includă și partea de delivery, toate acestea au pornit ca proiecte de marketing. Am simțit încărcătura responsabilității, însă provocările sunt pentru mine combustibilul pentru a ajunge cât mai departe. Poate că în platformele de e-commerce nu este foarte multă inovație, însă Out4Food este deja o aplicație extrem de complexă și reprezintă un unicat pe piață, nu doar cea românească.

Primul program de fidelizare cu serviciu de livrare sau primul serviciu de livrare cu program de fidelizare…, either way, it’s perfect”, a mai spus managerul.

Rapiditatea cu care te adaptezi, te salvează

Ce a învățat ea, în perioada de lockdown: ”Că viteza cu care te adaptezi, te reinventezi… face diferența între învinși și învingători. Mai sunt și resursele pe care poți să le pui la bătaie, dar cred că fiecare știe câte un exemplu de companie cu resurse, care nu a reușit să se transforme sau nu a înțeles când e musai s-o facă. Al doilea lucru, că modestia și relațiile interumane de bună calitate se văd chiar mai bine, atunci când ai mai mare nevoie. Mereu am considerat că jocul ăsta nu este despre companii cu companii, ci despre oameni cu oameni. Iar în toată această perioadă, am consolidat și mai mult relațiile cu partenerii.”

Be positive and always look ahead

”Sunt genul de persoană care încearcă să se uite la partea bună din fiecare lucru rău, pentru că sigur, în orice situație urâtă, există și ceva bun. Și cam asta am făcut și acum. Nu am avut timp să mă gândesc la implicațiile situației pe care am trecut-o și încă o trecem, efectiv, am fost prea ocupată cu noile proiecte. Oportunitățile apar fără greș în astfel de situații, trebuie doar să ai ochii deschiși și să nu te lași pradă fricilor induse. Așa că ne-am reinventat, am pus peste noapte bazele a trei proiecte, care să ne ajute să trecem peste perioada dificilă, departamentul pe care îl conduc fiind extrem de implicat în toate trei. Sigur, am ars multe etape din ce înseamnă plasarea pe piața de nou concept/proiect, însă cred că tocmai asta face diferența în ceea ce ne privește. Că putem să ne canalizăm forțele, atenția și tot knowhow-ul, în așa fel încât, chiar cu etape arse, lansările să fie de succes. Pentru mine, personal, intrarea în e-commerce a fost îndeplinirea unei dorințe…, unul dintre acele lucruri bune. Acum putem testa la maxim toate canalele online de promovare. Digitalizarea a fost și este una din valorile grupului”, a mai explicat Ramona Popescu.