• Utilizarea sporită a platformelor sociale de către utilizatori în timpul carantinei a condus la o scădere a costurilor de publicitate. Multe industrii au beneficiat de această schimbare bruscă, profitând la maximum de competiția redusă și rentabilitatea mare
  • Conform studiului Smartly.io, utilizatorii sunt mai deschiși către reclame pe rețelele sociale, în special în țările care au avut regimuri mai stricte de izolare.
  • Cea mai bună modalitate de a crea reclame eficiente este de a găsi un echilibru între nevoile consumatorilor și cele mai bune practici publicitare.
  • O treime dintre consumatori doresc ca mărcile să partajeze mesajele relevante care sunt utile în timpul pandemiei și după aceasta. Mai mulți consumatori se așteaptă de la mărci să își continue publicitatea.
  • Nu totul este negativ pentru branduri. În ciuda incertitudinii, este încurajator să vedem că, în prezent, consumatorii fac mai multe achiziții prin intermediul rețelelor sociale.

Smartly.io a întrebat 5000 de consumatori despre modul în care publicitatea socială afectează modul în care văd brandurile.

Raportul lor global „Cum ar trebui mărcile să abordeze publicitatea socială după COVID-19” oferă informații utile privind schimbările din peisajul publicității și modul de abordare a acestora pe baza nevoilor consumatorilor.

Iată cinci modificări care modelează publicitatea socială în timpul COVID-19:

Costul publicității s-a schimbat

În martie, când incertitudinea a înecput să stăpânească peisajul, multe mărci și-au întrerupt campaniile publicitare. Acest lucru a dus la scăderea concurenței pe platformele bazate pe licitații.

Multe industrii au beneficiat de această schimbare bruscă, care a făcut ca reclamele să devină tot mai rentabile. 

Comerțul electronic se confrunta cu probleme de aprovizionare, în timp ce industria turismului se confrunta, de asemenea, cu o mare incertitudine; în timp ce încercau să se adapteze la o nouă realitate, aveau parte de o cunrență și un CPM mai scăzute. În același timp, în alte industrii CPM-ul creștea din cauza presiunii cererii. Jocurile, educația online și divertismentul au fost printre cei care au văzut creșteri rapide de CPM.

Consumatorii sunt mult mai deschiși către publicitatea pe rețelele sociale

Pe măsură ce numărul persoanelor care utilizeaza rețelele sociale crește, acestea par, de asemenea, mai receptive la publicitatea pe rețele. Schimbarea comportamentală poate fi atribuită nevoii crescânde de a se conecta cu alte persoane în perioade dificile. Utilizatorii sunt mai deschiși la publicitatea pe rețelele sociale, în special în țările care au avut regimuri mai stricte de izolare. Efectul a fost și mai evident în țări precum Italia și Spania, unde carantina a forțat utilizatorii să exploreze opțiuni online pentru produse și servicii noi.

Chiar și în Suedia, unde măsurile nu au fost atât de extreme ca în alte țări, 38 % dintre respondenți păreau să fie mai deschiși față de reclamele pe rețelele sociale în timpul pandemiei.

Nu este surprinzător că 59% dintre consumatori au început să petreacă mai mult timp pe platformele sociale pentru a se conecta cu familia și prietenii. Pentru mărci, aceasta este o oportunitate de a adopta o abordare umană bazată pe înțelegerea preocupărilor și nevoilor consumatorilor în situația actuală.

Tipurile de reclame pe care consumatorii doresc să le vadă variază în funcție de țară

Nu toate piețele au o preferință clară pentru cele mai eficiente tipuri de reclame.

Cu toate acestea, în țări precum Franța, preferința este clară. 43% dintre respondenții francezi par să prefere anunțurile video în locul imaginilor. Aceasta nu înseamnă că ar trebui să vă bazați doar pe preferințele consumatorilor pentru decizia finală.

Cea mai bună modalitate de a crea anunțuri eficiente este de a găsi un echilibru între nevoile consumatorilor și cele mai bune practici publicitare. Testarea diferitelor formate poate fi foarte benefică atunci când se dorește o campanie publicitară de succes.

Oamenii au nevoie de ajutor în timpul ce se pregătesc pentru normalitate

În prezent, ne confruntăm cu o situație necunoscută care afectează atât consumatorii, cât și agenții de publicitate. Mărcile trebuie să își elaboreze mesajele pentru a fi relevante pentru publicul țintă.

Așadar, ce doresc consumatorii de la mărci?

O treime dintre consumatori doresc ca mărcile să partajeze mesajele relevante care sunt utile în timpul pandemiei. Mai mulți consumatori se așteaptă de la mărci să își continue publicitatea. În plus, 4 din 10 consumatori apreciază anunțurile publicitare care promovează produse și servicii relevante pentru stilul de viață actual.

Analizând diferitele piețe și modul în care consumatorii reacționează la mesajele brandurilor, există o corelație între societățile cu un grad ridicat de digital și deschiderea față de anunțurile digitale.

De exemplu, doar 7% dintre consumatorii din Singapore consideră că publicitatea ar trebui să înceteze.
Se pare că există mai multă precauție pe piețele UE și SUA decât în Asia în ceea ce privește publicitatea socială și modul de abordare a acesteia în situația actuală.

Doar 32% dintre consumatorii americani doresc ca mărcile să ofere produse relevante în timpul pandemiei. În mod similar, 21% dintre consumatorii germani doresc ca, deocamdată, mărcile să înceteze toate eforturile de publicitate. Consumatorii indieni par să fie de acord, deoarece 23% dintre ei doresc, de asemenea, ca mărcile să înceteze publicitatea în timpul pandemiei.

Astfel, mărcile multinaționale pot afla informații utile despre modul în care își pot adapta obiectivele și mesajele pentru moment, pe baza diferitelor piețe pe care doresc să le distribuie.

Consumatorii fac tot mai multe achiziții prin intermediul rețelelor sociale

În ciuda incertitudinii, este încurajator să vedem că, în prezent, consumatorii fac mai multe achiziții prin intermediul rețelelor sociale în comparație cu trecutul. De fapt, consumatorii din India, Italia și Spania se află pe primul loc, cu 73 %, 71 %; iar 66% dintre respondenți au făcut în ultima lună achiziții prin intermediul unor reclame pe platformele sociale.

Blocada trebuie să fi afectat creșterea, dar este încă promițător să vedem mai mulți consumatori dornici să aibă încredere în mărci și produse noi prin intermediul publicității sociale.

Există multe perspective interesante de explorare în acest raport, pe care îl puteți descărca de aici.

Sursa