Fondatorii de start-up-uri şi investitorii au nevoie de o platformă specializată care să îi ajute să se identifice reciproc şi să găsească metode de colaborare. Aceasta este ideea de la care a pornit start-up-ul local Metabeta când a dezvoltat platforma cu acelaşi nume. Aceasta este practic un Facebook pentru ecosistemul de start-up-uri, dar care nu este bazat pe like-uri, ci pe date şi module de inteligenţă artificială. Platforma ajută la gestionarea investiţiilor în start-up-uri şi este axată pe regiunea Europei Centrale şi de Est.

Noi am văzut în special la investitori din SUA, la cei mai mari, că încep să folosească mult mai mult datele în luarea deciziilor, mult mai multă analiză atât la nivelul companiei, cât şi la nivelul pieţei. Noi asta ne propunem să facem – să venim cu acest gen de tooluri la orice investitor, inclusiv la cei care nu au capacitatea să îşi dezvolte propriile instrumente. Vrem să ajutăm ca procesul acesta să fie mult mai lipsit de riscuri, cu toate datele de care este nevoie de ambele părţi astfel încât să se stopeze şi să se reducă riscurile. Asta în condiţiile în care activitatea de investiţii în start-up-uri se intensifică şi se va intensifica şi mai mult în viitor. În trimestrul anterior cred ca a fost cel mai mare grad de activitate din toate timpurile în acest domeniu de investiţii în start-up-uri“, a declarat în cadrul emisunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Marius Ursache, cofondator şi CEO al Metabeta.

Bazele proiectului Metabeta au fost puse în 2019, iar în prezent pe platformă sunt înscrise aproximativ 5.000 de start-up-uri, majoritatea din regiune, şi 25 de investitori din toată lumea. La finalul acestui an, start-up-ul vrea să ajungă la 10.000 de start-up-uri şi 100 de investitori înscrişi pe platformă la nivel internaţional.

Articolul integral poate fi accesat pe businessmagazin.ro.