Roxana Dibă este Managing Director al Golin România, una dintre cele mai importante agenții de relații publice de pe piața locală.

Care au fost principalele aspecte pe care ți le-ai propus din această funcție?

Primul lucru pe care mi l-am propus din noua poziție a fost să duc mai departe ceea ce are Golin excelent dintotdeauna. Și, fără nicio urmă de îndoială, acest lucru este echipa. Toți oamenii din Golin din acest moment sunt pregătiți peste media pieței, sunt capabili să gândească lateral și să le ofere clienților consultanța și expertiza de care au nevoie. Așa că 2021 trebuie să fie mai ales despre oameni. Am trecut cu toții prin schimbări majore – la nivel profesional, dar și personal – și avem nevoie să ne reconectăm unii cu ceilalți. Să ne redescoperim, să ne reașezăm, să ne luăm timp și spațiu de dezvoltare. Îmi doresc să fim în continuare employer of choice pentru oamenii din industrie, să avem programe personalizate pentru nevoile lor de învățare și să continuăm să cultivăm spiritul Golin – acest vibe unic, cu mix de fun & work with passsion. O echipă bine pregătită, dar și fericită, închegată și încrezătoare atrage rapid după sine toate lucrurile după care toți tânjim în această industrie: clienți mari, proiecte provocatoare, premii și reputație.

Cum ai descrie industria de PR din România din acest moment?

Din punctul meu de vedere, industria de PR din România este o piață foarte fragmentată – și din păcate, și din fericire. Există o paletă foarte largă de opțiuni – și pentru cine-și dorește să lucreze în această industrie, și pentru cine-și dorește să aibă un consultant de PR. Dar asta vine și cu avantaje, și cu multe dezavantaje. Exact ca în relațiile amoroase, se întâmplă de multe ori să întâlnim clienți cu un bagaj negativ, care vin către agențiile mari fără prea mari speranțe, pentru că încrederea lor a fost înșelată, și nu o dată.

Există mult spațiu și multă nevoie de maturizare a pieței în România. O maturizare profesională care trebuie să se întâmple atât de partea baricadei care cere ceva – clientul – cât și de partea baricadei care oferă – agenția/consultantul. În momentul în care vom avea înțelegeri similare ale terminologiei pe care o folosim, când vom înțelege ce timp, energie și efort implică un brief (scriere și rezolvare deopotrivă), multe lucruri se vor armoniza.

Interviul complet cu Roxana Dibă poate fi accesat aici ( RevistaBiz.ro)