”Strategiile de marketing cu care toți am început anul nu s-au mai potrivit realității. Am fost cu toții nevoiți să navigăm printre oportunitățile și provocările apărute și să ne adaptăm situației. Comportamentul de consum s-a schimbat radical, odată cu noua realitate pe care o trăim; industriile, categoriile de consum s-au rearanjat, și odată cu ele, am fost cu toții nevoiți să rearanjăm și strategia de marketing.” Așa a descris situația actuală Roxana Irinciuc, Marketing Manager, Roweb, într-un interviu pentru MarketingManager.ro.

”Digitalizarea despre care s-a vorbit de câțiva ani încoace, a devenit noua realitate. Brand-urile care nu au reușit să se alinieze cu nevoia reală de digitalizare, încă au provocări pentru a rămâne pe piață. Digitalizarea, desigur, nu se referă doar la comportamentul de consum, conform căruia acum facem cumpărături preponderent online; se referă și la gama de servicii pe care o accesăm în online, fie că e vorba de procurarea prânzului online, prin livrări, programări medicale realizate în online, accesarea platformelor digitale în educație, și altele. Contextul de anxietate și-a pus amprenta și acum ni se cere să avem grijă, empatie și creativitate” a mai spus Roxana. Pasionată de branding, psihologie, sociologie, aceasta are o experință de mai bine de opt ani în industria software, iar, în 2017, a obținut certificare în Digital Strategy – CIM.

Strategii de ancorare

Referindu-se la oferirea încrederii în produsele și serviciile brand-ului,  Marketing Managerul Roweb a făcut următoarea analiză, structurată pe concepte-cheie: ”Contextul de anxietate pe care îl trăim a determinat oamenii să se îndrepte spre brandurile care știu să ofere încredere, vorbim aici de încredere în calitatea servicilor/produselor promovate; incertitudinea ne face să căutăm siguranța. Integrarea social media în strategia de business – petrecem mult mai mult timp în spatiul digital iar astăzi, mai mult ca oricând, putem afirma că, fără prezența în online, brand-ul nu există. Analiza datelor – pentru a adapta strategiile e imperios necesar să ne înțelegem publicul, atât la nivel macro (provocările, temerile, dorințele), cât și micro; paradigma s-a schimbat – clientul nostru, (stăpânul nostru) partenerul nostru. Adaptarea produselor/serviciilor la nevoile actuale ale consumatorilor. Păstrarea autenticității: Nobody can beat you at being you! – iar aceasta se aplică și brand-ului pe care îl promovezi.”

Reconfigurarea strategiei de business și de marketing

Echipa Roweb s-a adaptat acestei perioade, potrivit Roxanei, reconfigurând strategia de business și de marketing, conform nevoilor actuale ale publicului. ”Pentru domeniul HORECA, am dezvoltat o soluție completă, care să îi ajute să facă față provocărilor actuale. Soluția cuprinde un site de vânzări online, o aplicație mobilă pentru comenzi și oferte și o aplicație mobilă de tip CRM. Rata de închidere a locațiilor este destul de crescută și, printr-un sistem de livrări și eforturi de branding și marketing susținute, credem că industria poate să treacă cu bine peste această perioadă. Nu contest faptul că ritualul de a lua masa în oras nu poate suplini un prânz comandat printr-o aplicație, însă, din nou, ne raportăm și ne adaptam nevoii de digitalizare”, a mai spus managerul.