Ponderea cheltuielilor în zona de e-commerce a ajuns în 2020, la peste 860 miliarde de dolari numai în SUA – o creștere de 44% – conform estimărilor Digital Commerce 360. Pe măsură ce consumatorii includ cumpărăturile online în rutina de zi cu zi, toate companiile încearcă să se adapteze pentru a putea profita de pe urma acestei schimbări. Multe întreprinderi au însă deficiențe în a putea face acest salt, datorită platformelor rigide și greu de adaptat noilor cerințe.

Potrivit cercetărilor DJS Research, echipele IT își petrec în medie 40% din timp oferind upgrade-uri pentru front-office. Mai rău, mai mult de 50% dintre factorii de decizie din domeniul IT de la nivel înalt afirmă că nu pot oferi îmbunătățiri rapide la experiența clientului/utilizatorului final cu infrastructura lor actuală[i].

Ca o consecință, este înăbușit potențialul de schimbare. Atât echipele de business, cât și echipele IT se confruntă cu un decalaj între rezultatele pe care doresc să le obțină și capacitatea lor de a le atinge. Pe de o parte, costurile de achiziție ale clienților cresc și valorile medii ale comenzilor stagnează, deoarece echipele nu reușesc să inoveze în personalizare sau promoții. Pe de altă parte, echipele sunt blocate în cicluri de actualizare lunară și nu pot folosi magazinele fizice de pe canalele digitale (rezultând pierderi de venituri).

Întreprinderile trebuie să implementeze o arhitectură modernă de comerț, iar acest lucru se poate realiza prin utilizarea unei platforme dedicate. Există câteva soluții pe piață care oferă asemenea avantaje și care pot asigura o arhitectură comercială care să permită întreprinderilor să lucreze cu ușurință cu parteneri terți pentru a se angaja în strategii de afaceri inteligente.

Pentru a putea face față schimbărilor rapide din comerțul online, inovația nu mai reprezintă singurul atu, este nevoie și de colaborare și strategie sustenabilă.

 

[i] The painful cost of upgrades, MACH Alliance