Întoarcerea la școală este considerată una dintre principalele oportunități de marketing ale anului. Asta înseamnă că comercianții cu amănuntul trebuie să depună eforturi mari pentru a proiecta campanii de marketing eficiente în vederea obținerii rezultatelor așteptate, cum ar fi creșterea gradului de conștientizare a mărcii, creșterea vânzărilor online sau generarea de venituri mai mari.

Planificarea campaniilor de marketing și a promoțiilor Back to school este un proces complex. Diverse componente ale campaniilor de marketing, cum ar fi postări sau videoclipuri interesante, pagini de destinație specifice, conținut valoros al site-ului web, sloganuri atrăgătoare sau stimulente ar trebui aliniate în jurul obiectivelor pe care doriți să le atingeți. Prin urmare, definirea obiectivelor este crucială pentru eficiența promoțiilor și pentru primul lucru pe lista de verificare a sarcinilor.

Pentru anul școlar 2021-2022, peisajul s-a schimbat față de ceea ce a fost cândva un proces familiar. Cumpărăturile online au crescut dramatic în timpul pandemiei, iar tendințele comerțului electronic indică faptul că oamenii nu se vor întoarce în număr mare în magazine.

Nu doar că avem  obiceiuri de cumpărare diferite acum, dar împărtășim și experiențe diferite față de acest sezon. Suntem de peste un an într-o pandemie globală care a avut un impact disproporționat asupra oamenilor de culoare, a mamelor care lucrează și a comunităților mai puțin bogate, iar consumatorii au fost afectați într-o varietate de moduri și au perspective foarte diferite.

Este posibil ca unii părinți și copii să simtă mult disconfort cu privire la anul școlar care urmează, în timp ce alți copii așteaptă cu nerăbdare să se întoarcă pe băncile școlii. Pentru unii, există probabil un nivel suplimentar de entuziasm în ceea ce privește cumpărarea de haine noi și accesorii școlare, după ce au stat atât de mult timp fără un cadru educațional social; pentru alții, poate apare anxietate cu privire la modificările aduse clasei și la noile cerințe. Unii se confruntă cu probleme financiare fără precedent, care afectează comportamentul de cumpărare.

Cu alte cuvinte, un singur mesaj de promovare pentru acest sezon de Back to school nu poate acoperi toate sentimentele și nevoile pe care le resimt comsumatorii.

Influencer Marketing favorizează personalizarea campaniilor

Cumpărătorii reacționează atunci când le sunt prezentate cazul similare cu cele princ care trec. Creatorii de conținut de astăzi oferă autenticitatea pe care o caută consumatorii (în special generațiile mai tinere, cum ar fi Gen Z și Millennials), precum și credibilitatea în diferite nișe.

Cu marketingul influencer, campaniile de Back to Schoole pot fi prezentate printr-o varietate de perspective:

• Consumabile la prețuri accesibile pentru cei care se gândesc la problemele financiare.

• Opțiuni de shopping online cu livrare gratuită.

• Importanța bunurilor personale pentru școlile care nu le vor mai furniza.

• Cele mai bune produse de dezinfectare și măști pentru copii / studenți.

• Produse specializate, cum ar fi rucsacuri antimicrobiene.

• Cele mai noi tendințe de îmbrăcăminte și accesorii.

Brandurile au ocazia să conducă tipul corect de angajament într-un mod incredibil de direcționat, permițând pur și simplu influencerilor să-și spună propriile povești. Pot fi folosite de asemenea și campaniile de promovare plătite. Mass-media plătită – socială, programatică, bazată pe aplicații, căutare etc. – toate se bazează pe același element: conținutul. Dacă aveți conținut care a fost testat și dovedit eficient pentru publicul vizat, îl puteți transforma într-un afișaj care ajunge la mii de părinți interesați de noile tendințe.

Anul trecut, multe branduri nu au practicat campanii de Back to school din cauza incertitudinii legate de reîntoarcerea la școală și programele școlare hibride. Pe măsură ce se apropie anul școlar 2021-2022 și familiile se pregătesc tot mai mult de școala în format fizic.