Cu sărbătorile care se apropie, comercianții cu amănuntul se pregătesc pentru un sezon memorabil. Vaccinurile au făcut oamenii din ce în ce mai activi și asta se traduce prin cheltuieli. Fundația Națională de Retail și-a revizuit recent previziunile pentru 2021 la un potențial de creștere de 13,5%, în creștere față de o proiecție inițială de 6,5%.

Cu toate acestea, comercianții cu amănuntul știu că o revenire la „normal” s-ar putea să nu ne ducă înapoi în 2019. În schimb, mărcile de succes intenționează să valorifice comportamentele apărute în 2020 și să reimagineze experiențele din magazin pentru a face față schimbărilor psihologice și comportamentale așteptate în sezonul viitor.

De la intenționat la spontan

Anul trecut, mulți consumatori au ieșit cu teamă pentru cumpărături atent planificate. În loc să facă opriri improvizate pentru a găsi ciorapi aici și ingrediente pentru copt acolo, au făcut mai puține călătorii cu coșuri de dimensiuni mai mari. Astăzi, consumatorii au început să se întoarcă la una dintre distracțiile lor preferate, iar comercianții cu amănuntul anticipează cumpărătorii entuziaști care fac cumpărături impulsive. „Clienții sunt pregătiți să descopere, iar comercianții cu amănuntul pot încuraja aceste cumpărături spontane și își pot crește profiturile oferind combinația potrivită de produse și servicii pe care consumatorii le caută astăzi”, spune Andrew Kandel, director de vânzări la Waze.

De la navigarea în persoană la perfecționarea navigării hibride

Așa numitele brick-and-mortar sales s-au bucurat de un succes constant în ultimul an, consumatorii fiind dornici să facă cumpărături în persoană. În mod surprinzător, 83% din vânzările de sărbători au avut loc în magazine în 2020. În timp ce cumpătăturile în magazin vor rămâne un canal de cumpărături favorit, consumatorii vor continua, de asemenea, să îmbrățișeze confortul click-and-collect, care a crescut cu 78% de la COVID-19, 69% dintre consumatori spunând că anticipează să îl folosească la același nivel sau la niveluri mai mari, chiar și odată ce pandemia s-a diminuat.

Orientarea către comunitate

În 2020, consumatorii au acceptat îngrijirea de sine ca o modalitate de a face față veștilor sumbre, 77% susținând că intenționează să se răsfețe în timpul sezonului de sărbători 2020, o creștere de 35% față de anul precedent. Cei care își cumpărau singuri daruri aveau un buget relativ sănătos, 63% intenționând să cheltuiască 100 USD sau mai mult pentru ei înșiși, iar 37% crescându-l la 250 USD.

Dar astăzi, consumatorii privesc achizițiile printr-o lentilă mai altruistă și sunt susceptibili să sprijine afacerile locale și pe cele care se aliniază cu valorile lor în alte domenii, de la durabilitate la justiție socială. De fapt, 67% dintre americani spun că ar evita să cumpere anumite mărci pe baza poziției organizațiilor cu privire la pozițiile politice sau sociale, iar 77% dintre americani spun că este important ca companiile să ia măsuri responsabile pentru mediu.

Această schimbare subtilă, dar importantă, ar trebui să informeze retailerii, spune Kandel. „Cumpărătorii caută „mai mult”, deoarece consideră impactul mai mare al achizițiilor lor, fie că este vorba despre o persoană dragă sau pentru ei înșiși.”