Deși Ștefan este la un nivel începător – intermediar în cariera de marketing, aceasta este presărată din plin cu momente interesante. În fiecare zi descoperă lucruri noi sau alte mijloace de a atinge un anumit obiectiv. “Marketingul poate fi foarte surprinzător sau dimpotrivă, să îți creeze numai coșmaruri. Depinde de fiecare cum își trasează obiectivele, activitățile, ce instrumente și echipă folosește pentru a le finaliza.”, spune Ștefan.

Ștefan crede că un manager de marketing de succes trebuie să aibă rezultate cât mai bune și cât mai rapide. Dacă campania implementată are rezultate încă din prima zi în care e live, atunci putem vorbi despre un manager de succes. Dar, acest succes este o sabie cu două tăișuri. “Succes MAXIM ai atunci când gestionezi feedback-ul primit, îl transformi în vânzare sau investiție, satisfaci nevoia clientului final și ești recomandat mai departe pentru serviciile prestate.”, crede Ștefan. Un om de marketing eficient trebuie să știe să își gestioneze timpul, resursele, activitățile și starea de spirit în situații de criză, deoarece niciodată nu poți ști, ce surprize te așteaptă în acest domeniu.

Ca om de marketing, Ștefan crede că problema majoră de care se lovește oricine activează în domeniu este ROI. ROI, ROI și iar ROI. “Mulți dintre noi ne pregătim răspunsul la acestă întrebare, încă din faza de concept, dar sunt cazuri în care investiția într-un nou proiect, nu este atinsă sau se ajunge la aceasta abia peste o anumită perioadă de timp. Nu este neapărat o problemă majoră, dar pentru unii, acest aspect poate determina schimbări în modul de lucru sau interacțiune cu cei din jur. Pentru mine, rezolvarea acestei probleme, vine din adăugarea ei ca obiectiv principal sau secundar, astfel încât să fie rezolvată sau să se rezolve de la sine. “, afirmă Ștefan.

La Safetech Innovations, firma care și-a încredințat strategia de marketing în mâinile lui Ștefan, inovarea este miezul tuturor activităților. Compania are “în sânge” inovarea, având și un departament dedicat, dar și angajați care caută să se perfecționeze și să atingă un nivel de cunoștințe cât mai mare. Fiind o companie din industria tehnologiei informației, colegii sunt un pic forțați de faptul că în fiecare zi sau lună, apar noi tehnologii și trebuie să meargă o dată cu valul.

Pandemia Covid-19 a afectat compania mai mult din punct de vedere social, echipa lucrând mai mult de acasă, însă restul activităților decurg normal, fiecare departament având stabilite strategia și activitățile. “Morning coffee meeting” din fiecare dimineață, când se discută urgențele, activitățile de peste zi, dar și alte subiecte mai “non-office” ajută echipa să rămână informată și conectată la mersul companiei. Din punctul lui Ștefan de vedere, singurul inconvenient al pandemiei va fi, probabil, schimbarea stilului de lucru la birou. Colegii vor fi nevoiți să păstreze distanțarea socială, să poarte în permanență mască în spațiile închise și să respecte restul măsurilor de protecție necesare pentru a preveni răspândirea virusului.

În ceea ce privește remodelarea marketingului pentru restul anului, afectat de pandemie și de recesiunea ce se anunță, Ștefan afirmă că totul va fi direcționat către online, cel puțin pentru anul 2020, poate și prima jumătate a anului 2021. În mod sigur vor fi mari modificări de bugete pentru o perioadă de cel puțin doi până la trei ani, economia se află într-o perioadă nemaiîntâlnită și vom simți din nou acel boom al promovărilor masive din perioada 2016-2018, abia în câțiva ani de zile.

SAFETECH INNOVATIONS este o companie de securitate cibernetică din România, înființată de experți certificați în securitatea informației, cu o vastă experiență dovedită în proiecte de securitate pentru instituții și companii din toate sectoarele de activitate.