2022 se anunță încă un an dificil pentru departamentele de marketing, pentru care ultimii doi ani au fost grei și foarte provocatori, atât la nivel profesional cât și personal, afirmă Ștefania Ivanciu, Director Marketing DocProcess, în interviul pentru MarketingManager.ro.

Ștefania ne-a spus că, în urma pandemiei, din ce în ce mai mulți clienți interacționează online cu brandurile, iar companiile au alocat și vor aloca în continuare și anul acesta o proporție mare din bugetele lor în zona digitală. Nevoia de a dezvolta rapid conținut relevant pentru toate canalele digitale va continua să fie o cerință în 2022.

Marketingul va deveni din ce în ce mai mult un hub tehnologic, iar abilitățile necesare vor fi tot mai mult axate pe analiza datelor, CX, UX, AI. “Asta va permite o întelegere mai profundă a clienților și o abordare mai focusată în a răspunde nevoilor lor atât prin conținut personalizat cât și prin crearea unei experiențe pe măsura așteptărilor acestora.

De asemenea, o bună analiză și utilizare a datelor va ajuta la anticiparea schimbărilor de pe piață și adaptarea rapidă la un nou context pentru a menține competitivitatea companiei. Mai ales acum când, din păcate, schimbările sociale, economice și politice atât de bruște, par să fie noua constantă și marketingul trebuie să se bazeze tot mai mult și mai complex pe date și tooluri de automatizare pentru a corecta constant direcția de mers și a livra rezultate”, susține Ștefania.

O primăvară încărcată la DocProcess – proiecte noi și incitante

Echipa Ștefaniei are multe proiecte în derulare, atât pe piața din România, cât și pe cea din Europa, în special Franța. Dintre toate, două sunt “la cald”: programul de webinarii în parteneriat cu BusinessMark, în care vorbește despre proiectele de transformare digitală ale clienților din diverse verticale, companii leader în domeniile lor de activitate, ca de exemplu: Cora, Saint Gobain România, eMAG. Pe 22 martie este lansat webinarul legat de e-commerce.

“Un alt proiect important și, aș susține, inovator, este Anuarul Top Digital Transformers sponsorizat de noi, DocProcess, și realizat de Business MAGAZIN pentru recunoașterea meritelor acelor persoane care au înregistrat reușite în domeniul transformării digitale, cu o funcție specifică domeniului (CIO, CTO etc.) sau altele (CEO, CFO, etc), care însă și-au asumat rolul de a conduce proiectele în interiorul organizațiilor lor. Ne-am axat pe companii considerate în avangarda transformării digitale de către reprezentanții acestora și de către piață.

Digitalizarea a fost pe agenda multor companii în ultimii câțiva ani și o zonă în care acestea au investit, iar pandemia nu a făcut decât să potențeze tendința aceasta pentru companiile care au dorit să rămână leaderi în industriile lor. Pasiunea, perseverența și poveștile celor prezenți în Anuar sunt o inspirație pentru mine, și sper că și pentru toți cei care îl vor răsfoi. Anuarul a fost lansat pe 21 martie și ne dorim ca realizarea lui să devină o tradiție”, menționează Ștefania.

Cel mai drag proiect de marketing – o echipă unită

Care este cel mai drag proiect al Ștefaniei? “Cel mai drag proiect de până acum, dacă l-am putea numi așa, este echipa pe care am recrutat-o și creat-o aici, la DocProcess, într-o filozofie interdisciplinară și de colaborare intensă. Este o echipă experimentată, unită, capabilă să gestioneze complexitatea domeniului în care activăm, cea a automatizării proceselor de business, pe multiple piețe”, susține Ștefania.

“Nu pot spune că am simțit până acum că am avut sau am facut parte din proiecte dificile, cât mai degrabă complexe, dar asta mi-a dat energie și a generat mereu idei și metode noi de a le duce la finalizare. În ultimii 10 ani am căutat proiectele inovatoare, cu multe echipe implicate, cu roluri foarte diverse din interiorul, dar și din exteriorul organizației”, adaugă Ștefania.

Marketingul – o alegere pe măsura personalității

Am întrebat-o pe Ștefania de ce a ales să lucreze în marketing. Iată ce ne-a răspuns: “Marketing-ul este un domeniu foarte dinamic, complex și provocator. Este atât științific, exact, cât și creativ, și îți dezvoltă multe aptitudini. Presupune învățare continuă, evaluarea constantă a noilor tehnologii, platforme și canale de promovare.

Ești responsabil pentru activități atât de diverse, inclusiv cercetare de piață, dezvoltare de produse, branding, prețuri, publicitate și relații publice. Am întâlnit de-a lungul timpului atât de mulți oameni dedicați și creativi, de la care am învațat enorm. Cumva, este domeniul cel mai potrivit personalității mele.”