Stella Artois va găzdui, pe 1 iunie, o provocare virtuală de șah cu marele maestru Hikaru Nakamura. Nakamura va încerca să bată un record online în șahul glonț – în care fiecare jucător are un minut pentru a juca un joc complet.

Bullet Chess Speedrun va încerca să bată recordul Chess.com pentru cele mai multe victorii unice într-o oră. Jucătorii care doresc să concureze împotriva lui Nakamura se vor înscrie pe site-ul Stella Artois, iar jocurile vor fi transmise în flux pe canalul Twitch al lui Nakamura. Brandul de bere va recompensa cu table de șah și piese în ediție limitata Stella Artois pe spectatorii care vor comenta în chat-ul Twitch, după care va lansa colecția pentru cumpărare pe ShopBeerGear.com.

Noua campanie Stella Artois este un efort de valorificare a relevanței culturale a șahului, care a cunoscut o creștere a popularității pe parcursul pandemiei. Pe măsură ce oamenii erau blocați în case, mulți au ales ca nouă distracție jocurile online, inclusiv șahul, al cărui principală platformă online, Chess.com, a cunoscut cea mai mare creștere anuală de la lansarea sa în 2007. În octombrie, producția Netflix „The Queen’s gambit” a crescut interesul pentru joc și ratele sale spectaculoase de recorduri și performanțele reușite din sezonul premiilor au făcut din șah un fenomen cultural. Acum Stella Artois încearcă să beneficieze de această tendință prin lansarea unui efort de marketing menit să atragă atât fanii șahului, cât și jucătorii.

Twitch este o altă senzație culturală pe care Stella Artois o activează cu această campanie. În primul trimestru al anului 2021, platforma de jocuri a reprezentat 72% din toate orele vizionate pe piața de streaming a jocurilor video, iar pentru industriile de la produse alimentare la produse cosmetice, o astfel de putere de piață se traduce printr-o oportunitate de a ajunge la tinerii consumatori care sunt în mod tradițional cei mai activi la jocuri, din punct de vedere demografic.

Consolidarea activării Twitch este reprezentată de parteneriatul mărcii de bere cu Nakamura, al doilea jucător de șah din lume și unul dintre cei mai proeminenți influenceri ai jocului. Cu 1,2 milioane de adepți pe canalul său și videoclipuri care acumulează în mod constant sute de mii de vizualizări, Nakamura este considerat jucătorul care a popularizat streamingul de șah, făcând din parteneriat un pariu puternic pentru Stella Artois pentru a-și maximiza acoperirea în comunitatea de șah online.

Oferind o colecție de obiecte de șah sub brandul Stella Artois pe ShopBeerGear.com, Stella Artois poate folosi campania de marketing digital pentru a conduce fanii către site-ul Anheuser-Busch unde pot fi adunate date primare valoroase ale clienților, lucru pe care multe alte branduri îl fac, pe măsură ce Google, Apple și alții limitează accesul la datele terțe.

Sursa