Trei sferturi (75%) dintre branduri ar putea dispărea, iar consumatorilor nu le-ar păsa sau ar găsi cu ușurință un înlocuitor, conform raportului „Branduri semnificative”, publicat de Havas Media Group în 2021 . Acesta este al doisprezecelea an consecutiv în care valoarea mărcilor a scăzut, potrivit raportului semestrial realizat de agenție.

În timp ce 73% dintre consumatorii chestionați spun că brandurile trebuie să acționeze acum pentru binele societății și al planetei, 71% nu cred că mărcile își vor îndeplini promisiunile.

Raportul „Branduri semnificative” (n.r. Meaningful Brands) este un argument puternic al ideii că consumatorii au așteptări mari de la, dar puțină încredere în branduri. Procentul de oameni care preferă să cumpere de la companii cu reputație că urmăresc și cauzele, pe lângă profit, a crescut cu 10 puncte din 2019 la 64%, în timp ce mai mult de jumătate (53%) vor plăti mai mult pentru mărcile care iau poziție.

În ciuda riscurilor pentru brandurile care nu satisfac cerințele consumatorilor, raportul subliniază oportunitatea – mai ales că consumatorii continuă să spună că vor vota cu portofelul. Aproximativ două treimi (66%) dintre consumatori doresc experiențe mai semnificative de la branduri, iar 77% se așteaptă ca brandurile să îi sprijine, cu accent pe realizarea mai multor conexiuni, îngrijirea mai bună a planetei și sprijinirea economiilor și creșterii monetare.

După cum s-a văzut și în alte studii, Generația Z continuă să se aștepte la incluziune și la reducerea inegalităților dintre rase, sexe și oportunități și va arăta atașament față de brandurile care preiau conducerea în problemele sociale.

Studiul a fost realizat pe 395.000 de consumatori din toată lumea.

Sursa articolului

Raportul integral