Doar unul din 10 marketeri susține că este „avansat” în călătoria lor către sustenabilitate, în comparație cu 29% care afirmă că compania lor în ansamblu se află în acest stadiu.

Dintre cei 650 de respondenți din 34 de piețe din întreaga lume, peste jumătate își descriu organizația fie ca „pe cale să înceapă”, fie că încă fac „primii pași” către sustenabilitate. Doar o treime din organizații au sustenabilitatea ca KPI pentru marketing și aproximativ 20% din organizații nu măsoară deloc eforturile de sustenabilitate.

În același timp, 95% dintre marketeri consideră că marketingul poate face diferența în calea durabilității și 88% sunt de acord că consumatorii se așteaptă ca brandurile să contribuie la îmbunătățirea mediului.

O parte semnificativă a provocării pentru marketeri provine de la nivel organizațional, deoarece durabilitatea nu se încadrează perfect într-o funcție existentă. Specialiștii în marketing citează provocări precum prioritățile comerciale conflictuale (39%), lipsa resurselor interne dedicate (27%) și presiunea acționarilor (26%).

De asemenea, marketerii își exprimă îngrijorarea față de comunicarea eforturilor corporative chiar și atunci când au ceva pozitiv de spus. Marea majoritate (89%) afirmă că firmele trebuie să fie „mai curajoase” în comunicarea eforturilor, dar doar un sfert o fac, în multe cazuri, din cauza fricii de reacțiile consumatorilor.

Aproximativ 16% dintre cei chestionați susțin că au o poveste bună de spus, dar nu sunt încă gata să o împărtășească, în timp ce 47% spun că trebuie să-și îmbunătățească povestea.

Sursa