14% dintre români declară că obișnuiesc să consume produse „on the go” de 3-5 ori pe săptămână, arată o cercetare Reveal Marketing Research în parteneriat cu Revista Progresiv. Acest studiu este reprezentativ pentru populaţia din mediul urban şi rural. Pentru 4 din 10 respondenți, nivelul de interes față de achiziționarea produselor „on the go” s-a schimbat în perioada pandemiei.

Cât de des consumă românii produse “on the go”?

În medie, 14% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic produse „on the go”, iar 21% dintre aceștia spun că au în medie un consum de produse „on the go” de 1-2 ori pe săptămână.

Doar 5% dintre respondenți spun că nu consumă niciodată produse „on the go”. Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenți este mâncarea gătită ambalată – 29% dintre ei declară că nu obișnuiesc să își cumpere. Persoanele peste 55 de ani, sunt cei care declară în cea mai mare măsură că nu își cumpără mâncare gătită ambalată – aproape jumătate (40%) au selectat această opțiune.

Ce consumă românii la micul dejun?

Primele opţiuni ale românilor pentru micul dejun sunt: cafea (75%), produse lactate (62%), sandvișuri (49%), şi produse de patiserie (covrigi, pateuri, snackuri sărate sau dulci – 40%). Micul dejun ideal recomandat de către specialişti ar trebui să conţină fructe sau sucuri de fructe, fibre şi proteine.

Pe grupe de vârstă, cel mai mare procent de respondenți care consumă cafea sau băuturi pe bază de cafea la micul dejun se înregistrează în segmentul 55-60 de ani – 82%.

Legumele proaspete au prioritate la masa de prânz

Prima poziție în topul alimentelor preferate de români pentru masa de prânz sunt legumele proaspete, aceste produse fiind alese de șase din zece respondenți.

Acestea sunt urmate în clasament de fructe proaspete (29%), mâncare gătită ambalată (47%) și dulciuri care au fost incluse în meniul mesei de prânz de circa o doime dintre respondenți. La polul opus în topul produselor preferate de români pentru cea de-a doua masă din zi, se situează covrigii, pateurile, snackurile sărate sau dulci și fructele uscate – produse care au fost consumate de unul din zece români.

În ceea ce privește masa de seară, 44% mănâncă legume, produse lactate (34%), mâncare gătită (26%), fructe (25%) și dulciuri (20%).

Ce factori influențează alegerea produselor “on the go”?

Dacă vorbim despre factorii care influențează alegerea produselor „on the go”, cel mai relevant criteriu pentru consumatorii români este ca produsele să fie proaspete, însă la fel de important este ca acestea să fie sănătoase – factori invocați de șase din zece respondenți. De asemenea, faptul că produsele alese să fie proaspete și sănătoase sunt aspecte esențiale mai degrabă pentru femei, 75% și, respectiv 61% dintre respondente invocând acest lucru.

Totodată, pentru aproximativ patru din zece români este important ca produsul să ofere aportul caloric necesar, acest criteriu fiind relevant mai ales pentru persoanele din categoria de vârstă 25-34 de ani (47%). Alte criterii menționate de români sunt ca produsele „să fie din ingrediente naturale”, „să aibă un preț accesibil” și „să fie ușor de consumat” – aspecte importante pentru aproximativ o jumătate dintre respondenți. Cel mai puțin important criteriu pentru alegerea produselor “on the go” este ca acestea să fie produse cu aspect frumos.

Întrebați dacă ar fi dispuși să plătească mai mult pentru produsele „on the go” dacă le-ar oferi o serie de beneficii, majoritatea românilor (52%) au spus că ar plăti mai mult pentru produse sănătoase și pentru produse din ingrediente naturale (48%). Mai puțin relevant este ambalajul sigur și robust – doar 7% au spus că ar plăti suplimentar pentru un produs „on the go”.

De asemenea, datele arată că, în general, românii preferă să cumpere produse „on the go” din trade-ul modern, respectiv din supermarket și hipermarket. Bugetul alocat lunar pentru achiziția de produse „on the go” se situează în intervalul 50 – 200 lei.