Fiecare marketer vrea să știe: cum va arăta industria în 2021? Pe măsură ce pandemia continuă, unele pariuri sunt sigure: canalele digitale vor fi aglomerate. Majoritatea evenimentelor de marketing vor continua să se desfășoare online. Dar alte tendințe de marketing nu sunt atât de evidente.

Deci, ce văd venind experții în marketing? Iată câteva prognoze ale directorilor de marketing din rețeaua lui Steve Olenski, director comunicare la Oracle, rezumate pentru cmswire:

1. Personalizarea va da controlul cumpărătorilor 
Până de curând, personalizarea marketingului a fost un pic ciudată. În 2021, companiile vor folosi personalizarea nu numai pentru a crea subiecte mai bune de e-mail, ci pentru a face călătoria cumpărătorului mai individualizată. De exemplu, livrarea produsului este un punct de acces pentru personalizare. Clienții doresc acces la produse digitale oriunde au o conexiune la internet. Pentru produsele fizice, ei vor să aleagă nu doar între cumpărături în magazin și cumpărături online, ci între ridicare de la sediu și livrare. Și vor fiecare opțiune la momentul potrivit pentru ei.

2. Alinierea va necesita toate resursele
Provocările fluxului de distribuție vor continua până în 2021. Pentru a menține cererea ridicată, specialiștii în marketing vor trebui să păstreze liniile de comunicare puternice cu echipele lor de vânzări și servicii pentru clienți. Colaborarea și transparența vor fi esențiale.

3. Conținutul se va concentra în continuare asupra evenimentelor curente
Conținutul relevant primește clickuri. În 2020, mulți marketeri și-au modificat focusul, concentrându-se pe crizele anului. Nu vă fie teamă niciodată să renunțați la o introducere, un subiect sau chiar o întreagă strategie de marketing dacă evenimentele actuale necesită acest lucru. Probabil că ați făcut-o în 2020. O puteți face din nou în 2021.

4. Conferințele vor rămâne la distanță
Conferințele sunt importante în industria de marketing. Evenimentele din 2020 le-au dus aproape pe toate în online, iar același lucru se va întâmpla probabil în 2021.

Nu uitați cu totul despre educația continuă, dar nu vă așteptați să cheltuiți mulți bani pe ea. Alegeți câteva conferințe online și înscrieți fiecare membru al echipei dvs. de marketing pentru cel puțin una dintre ele.

5. Cheltuielile consumatorilor vor exploda
Cheltuielile consumatorilor s-au redus în 2020, deoarece multe persoane au pierdut locuri de muncă, iar altele au acordat prioritate economiilor. Pe măsură ce economia se redresează, unii experți în marketing prevăd o explozie a cheltuielilor consumatorilor.

„Credem că va exista o explozie uriașă în cheltuieli”, a declarat Bill Davaris, CMO MoneyLion. „Articole de lux, călătorii, haine, cadouri, case, tehnologie și mașini – consumatorii vor face furori în toate lucrurile pe care le-au pus în așteptare în 2020.”

6. Streamingul va ocupa un loc central
Brandurile își vor transfera mai activ investițiile media în platformele de streaming și jocuri. Anul viitor, este probabil să se dubleze în campaniile de streaming. Parteneriatele cu influențatorii de jocuri vor deveni, probabil, ceva obișnuit.

7. Apariția nostalgiei pentru cumpărături în magazin
Pe măsură ce consumatorii cheltuiesc mai mult timp și bani online, unii experți prevăd o revenire la cumpărăturile din magazin. Consumatorii care nu se simt în siguranță în magazine vor încerca să retrăiască experiența digital.

8. Mărcile vor satisface anxietățile consumatorilor
Dacă există un lucru asupra căruia putem fi de acord cu toții, este că 2020 a fost stresant. Brandurile vor continua să vorbească despre această experiență comună în 2021.

Consumatorii sunt epuizați, anxioși și zdruncinați. În 2021, mărcile ar trebui să se concentreze în continuare pe caracteristicile și beneficiile practice, bunăstarea personală și vindecarea, evitând în același timp manifestările crude și insensibile de privilegii.

Deși unii consumatori au reușit să treacă până în 2020 foarte bine, mulți alții și-au pierdut locurile de muncă și chiar membrii familiei. Marketerii trebuie să fie sensibili la aceste pierderi.

9. Colaborările brand-to-brand vor fi semnificative
Mărcile sunt obișnuite să concureze între ele. În 2021, unii experți în marketing prezic că vor încerca să și colaboreze.

Într-un articol recent din AdWeek, Josh Cole, CMZ SkyZone, a evidențiat parteneriatul de succes al McDonald’s cu Travis Scott și parteneriatele Adidas cu Lego și Allbirds. „Parteneriatele neașteptate dintre corporații captează atenția mass-media, generează știri și permit marketingul încrucișat către bazele de clienți”, a remarcat Cole.

10. Diviziunile politice vor crea provocări continue
Climatul politic divizibil din 2020 nu va dispărea în 2021, avertizează experții în marketing, cu refereire, mai ales, la SUA. Este probabil ca specialiștii în marketing să se găsească pe linii politice din ce în ce mai fine. Când aveți dubii, nu trageți brandul în discuții controversate.

11. Echipele de marketing la distanță vor deveni ceva obișnuit

Chiar de credeți sau nu, și mai mulți marketeri vor lucra de acasă în 2021. Rezultatul va fi provocarea continuă a fluxului de lucru și a alinierii.

12. Alinierea vânzărilor-marketing va fi critică pentru misiune

Fricțiunea dintre echipele de vânzări și marketing nu este nimic nou. Dar pe măsură ce veniturile devin mai dificil de obținut și munca la distanță mai frecventă, alinierea celor două echipe va fi mai importantă ca niciodată.

„Marketingul va trebui să depășească prăpastia și să își asume responsabilitatea pentru a servisa vânzările și a avea o contribuție directă la venituri ”, a argumentat fostul CCO Oracle, Jeb Dasteel. „Nu mă înțelegeți greșit – vânzările trebuie să se adapteze și ele – dar depinde într-adevăr de marketing pentru a afla cum să creați și să întrețineți această conexiune critică între echipa de marketing și funcția de vânzări.”

13. Epuizarea de Zoom va fi universală
V-ați săturat de videoconferințe? Dacă nu, veți fi până la sfârșitul anului 2021, prevăd experții în marketing.

Zoom-ul nu dispare, cu siguranță. Dar alte canale de comunicare pot reveni la modă pe măsură ce specialiștii în marketing se îndepărtează de videoconferințe.

14. Expertiza este noua sursă de creștere a cererii 
Companiile s-au implicat întotdeauna în importanța expertizei, autorității și inovației pentru construirea unui brand de succes. Dar există o diferență clară între cei care doar vorbesc și cei care, cu adevărat, sunt lideri de opinie și experți pe domeniul lor. Cei care își cunosc cel mai bine piețele și clienții vor investi mai mult în crearea de conținut, ca mijloc de a comunica clienților sfaturi și expertiză.

Articolul integral, în limba engleză, aici.