Am început anul cu o activitate intensă în departamentul de marketing, centrată în jurul refresh-ului de imagine a companiei. Am mizat pe o promovare preponderent în mediul online, iar rezultatele au fost excepționale. Traficul pe site s-a dublat într-un interval scurt”, ne răspunde Teodora Arghir, Marketing Manager, GTS Telecom, întrebată despre creșterile înregistrate în acest an.

În offline am crescut numărul de acțiuni și proiecte inițiate de departamentul de marketing, unde ne-am bucurat de posibilitatea de a relaționa direct cu partenerii. 2021 a fost un an foarte bun pentru companie, cu o evoluție solidă a cererii de soluții de securitate și a ofertei de servicii susținute de centrele de date și platformele Cloud. Ne bucură că reușim să avem continuitate, în parte și mulțumită capacității de a comunica expertiza echipei.”

2021 este un an de dezvoltare, cu investiții consistente, de aproape trei milioane de euro, în infrastructură, în special pentru consolidarea centrelor noastre de date și Cloud și pentru diversificarea portofoliului de tehnologii de ultimă generație.

Cum ati abordat ca marketingul această perioadă de tranziție și care sunt planurile pentru Q4 și 2022?

Anul acesta am putut să abordăm clienții și prospecții prin intermediul mai multor canale de comunicare. Mediul online a rămas principalul canal de relaționare, însă, am reușit să organizăm și întâlniri fizice care au contribuit la consolidarea vechilor parteneriate sau la formarea unor relații noi.

Expertiza noastră de peste 28 de ani ne-a ajutat să înțelegem nevoile specifice ale clienților, mai ales în acest context al intensificării accentuate a digitalizării pe toate segmentele de business. Existența unui mediu de lucru sigur este esențială pentru partenerii noștri. Soluțiile GTS contribuie la crearea acestui mediu sigur în online și protejarea datelor, care au devenit active din ce în ce mai importante pentru companii. Targetarea corectă în cadrul campaniilor executate a permis atragerea de lead-uri calificate și semnarea unor parteneriate noi importante.

Care au fost cele mai căutate servicii în această perioadă în care a dominat munca de acasă?

O prezență mai mare a companiilor în online a presupus și o creștere a numărului de atacuri cibernetice. Atacurile cibernetice sunt, de altfel, principala amenințare actuală pentru companii. În acest context, am intensificat comunicarea soluțiilor GTS Telecom de backup, disaster recovery și firewall. Am organizat o serie de activități educaționale, printre care și webinarii pentru a explica tuturor angajaților din companii modul în care pot preveni și răspunde reducând consecințele în cazul unor eventuale atacuri cibernetice.

Interesul companiilor pentru digitalizarea activității continuă să fie ridicat. În acest sens, vedem o nevoie din ce în ce mai solidă de servicii de cloud, acestea permițând mediului de business să se dezvolte rapid și să profite de avantajele oferite de prezența mai mare în online. Vom continua să dezvoltăm oferta în acest sens, parte din investițiile bugetate anul acesta vizând specific dezvoltarea soluțiilor de Cloud.

O campanie interesantă sau de succes pe care ati avut-o recent

Am comunicat în 2021 cu succes avantajele oferite clienților de Centrul de Date din București. Campania de promovare a inclus și o prezență TV, la posturi cu audiență foarte bună.

Campania a fost bine primită de clienți și colegi. Centrul de Date GTS Telecom din București găzduiește datele a peste 100 de companii din întreaga lume: Franța, Italia, Marea Britanie, Egipt sau România.

Aveți în plan lansarea unor noi servicii ? 

Diversificarea portofoliului de tehnologii este o prioritate pentru GTS Telecom, vizând zona de soluții de securitate și cea de găzduire date. Schimbările imprimate de telemuncă au favorizat avansul rapid al infrastructurii cloud și al soluțiilor software, în detrimentul platformelor dependente de locații fizice. Avem în acest moment o ofertă solidă pe segmentul soluțiilor de cloud private, hibrid sau multicloud.

Suntem interesați constant de menținerea și dezvoltarea nivelului calitativ al serviciilor. Prin urmare, am decis ca ambele centre de date deținute, în București și în Cluj Napoca, să fie incluse în 2021 într-un amplu proces de optimizare și extindere.

Care sunt avantajele GTS Telecom față de alte firme de pe piață?

Un studiu intern recent arată că peste jumătate dintre clienții GTS Telecom ne aleg ca parteneri datorită ofertei de soluții tehnice, precum și a suportului oferit în toate etapele colaborării. Această relație bună cu clienții se bazează pe calitatea și expertiza personalului. Credem că promptitudinea și calitatea serviciilor oferite sunt factori diferențiatori cheie.

De asemenea, clienții pun mare preț pe faptul că suntem o companie cu prezență îndelungată pe piață, de peste 28 de ani și relații derulate fără sincope în tot acest interval. La fel de important este interesul pe care l-am arătat în mod constant pentru dezvoltare. Investim an de an în infrastructura și calitatea soluțiilor oferite.

Proiecte personale

În ultimul an expertiza GTS Telecom a jucat un rol important pentru partenerii noștri, într-un context al schimbărilor majore, în relațiile de muncă sau în securitatea datelor. Pentru mine a contat mult să pot facilita această relaționare cu piața, prin intermediul acțiunilor de marketing coordonate. Expunerea la noul climat generat de pandemie m-a ajutat cu noi perspective, iar experiența acumulată a fost deosebită. Am ales să răspund provocării de a nu lăsa lucrurile să treacă pe lângă mine pur și simplu sau aceleia de a alege soluții vechi la probleme noi.

De asemenea, pun preț pe rolul social jucat de companii, motiv pentru care mă bucur că am avut ocazia de a derula proiecte de CSR pentru sprijinirea unor comunități defavorizate sau a unor instituții de sănătate.  De exemplu, am donat și în 2020, și în 2021, aparatură și software medical pentru unități ca Spitalul de copii Grigore Alexandrescu. Donațiile au vizat dotarea secțiilor de urgență cu ventilatoare mobile, stații ( PC + monitor) sau software de monitorizare a echipamentelor ATI.

Companiile din România au dat dovadă din plin în ultimul an de reziliență și capacitate de inovare. Digitalizarea rapidă a multor activități ar fi doar un exemplu în acest sens. A fost o perioadă grea care, a scos în evidență, printre altele, și calitățile liderilor autentici. Privitor la comunitatea de oameni de marketing, mă bucur că am reușit să ne sprijinim unii pe alții în tot acest timp. Anul acesta ne-am văzut mai des și în format fizic. Toate acestea contribuie la creșterea fiecăruia dintre noi.