În 2020, Endava a celebrat 20 de ani de existență. ”Aveam multe activități de sărbătorire planificate, dar totul a fost pus deoparte, având în vedere situația globală. Și ne-am întors la motivul existenței companiei, greu de tradus în română: we exist to create an environment and a culture that breeds success by caring for our customers as individuals and enabling our people to be the best that they can be”, relatează Teodora Chețan, Group Marketing Manager, Endava, într-un interviu pentru MarketingManager.ro. Și tot în română-engleză prezintă și ideea principală: ”Ne-am întors la our core purpose – oamenii”.

Adaptarea la schimbare

”A fost nevoie să re-discutăm cu toți clienții și să găsim soluții pentru a-i ajuta să se adapteze vremurilor, dar, mai ales, să ne asigurăm că oamenii noștri reușesc să facă față cu bine schimbării la munca de acasă și la tot ceea ce a presupus ea”, a arătat reprezentanta Endava, o companie globală de IT, care livrează servicii software. Cele mai mari centre de livrare Endava se află în România, în Cluj, București, Iași, dar și Brașov, Timișoara, Tg Mureș sau Pitești.

”În martie 2020, a fost o chestiune de câteva zile să schimbăm birourile cu munca de acasă. Știu că eu tocmai aterizasem din State, dintr-o delegație, și nu am mai apucat să revin la birou. Avem toți laptop-uri, iar infrastructura e făcută să suporte munca de oriunde. Provocările cele mai mari au fost legate de clienți. Cei afectați cel mai mult (industria de travel, horeca și de evenimente) au avut nevoie să oprească proiectele aproape complet, însă cei mai mulți clienți au avut nevoie de ajutor în a se digitaliza și optimiza, și rapid, pentru a putea continua să funcționeze și în această perioadă”, a mai povestit managerul.

Digital necessity

Potrivit acesteia, ca și strategie de marketing, compania a trebuit să se re-adapteze și să fie actuală: ”Mesajele noastre s-au schimbat, am pus accentul pe nevoia fiecărei companii de a avea un sistem digitalizat, capabil să funcționeze de la cap la coadă, fără dependența de oameni locați fizic într-un birou – ceea ce numim noi digital necessity. Toate evenimentele la care urma să mergem s-au mutat în online, abordarea lor a necesitat multe schimbări. Iar pentru campaniile online ne-am bazat mult mai mult pe podcast-uri, webinarii și outreach online, în general.”

Piața e saturată de discuția despre pandemie

Ce am evitat să facem însă e să vorbim despre pandemie, despre COVID, despre cum ne implicăm local în ceea ce e nevoie. Simțeam că piața e saturată, că oamenii au obosit să audă și să citească aceleași lucruri, oriunde își îndreaptă atenția. Ne-am axat, în schimb, pe soluții, pe ce putem face pentru clienții și angajații noștri, și am lăsat faptele bune să vorbească de la sine”, a mai spus Teodora.

Planurile pentru anul viitor

Pentru 2021, își propun ”să rămână relevanți”: ”Ca mesaje, ca abordare, ca adaptabilitate și strategii. Și să fim acolo, în continuare, pentru clienții și angajații noștri. Probabil, frica va împiedica revenirea activităților în offline, pentru alte câteva luni bune, de aceea credem că va continua accentul pe online. Endava are însă o prezență globală, posibil ca în unele regiuni să crească posibilitatea activităților offline – dacă va fi cazul, vom fi pregătiți să revenim și noi.”

”În încheierea anului însă, am vrut să ne întoarcem puțin la planurile noastre de la începutul lui 2020. Ca și campanie, de sărbători, am dedicat un advent calendar în online, calendar care marchează momentele noastre cheie de dezvoltare, ca și companie, de la înființare până acum. Vă invit să ne urmăriți și să sărbătoriți împreună cu noi!”, a îndemnat reprezentanta Endava.

Teodora ne-a lasat și un mesaj de final de an: ”Ca marketer, cred că în 2021 va conta să fim umani, relevanți, adaptabili și să reacționăm la timp. Un 2021 cu mai multe suprize frumoase vă doresc!”