”Este foarte important să identifici oportunitățile aduse de această criză generată de pandemie, dar și mai important este să le menții, după ce criza se va sfârși.” O spune Teodora Juravle, Marketing Manager, Electrolux, într-un interviu acordat MarketingManager.ro. În opinia acesteia, ”orice profesionist de marketing trebuie să dedice o mare parte din timp și resurse pentru aprofundarea mediului de comunicare online, pentru că, în condițiile în care componenta digitală a căpătat o importanță strategică, chiar vitală pentru toate business-urile, iar ritmul de apariție și de adopție de noi instrumente în mediul digital este foarte accelerat, ești nevoit să te updatezi permanent, dacă nu vrei să rămâi în urmă”. Pentru ea însăși, un interes major îl reprezintă, în acest moment, ecommerce-ul, ce resurse, tool-uri și insight-uri sunt necesare pentru a construi o poveste de succes în vânzarea online.

Campanie de comunicare mass-market

De altfel, pandemia a surprins grupul Elecrolux, la final de centenar. ”În 2019, grupul Electrolux a împlinit 100 de ani de când a fost fondat în Suedia, pentru a oferi o viață mai bună consumatorilor, prin crearea de experiențe inspirate din principiile suedeze. Un secol de expertiză profesională și know-how s-a manifestat în tehnologiile intuitive, dezvoltate pentru a spori plăcerea gătitului, în modul sustenabil de îngrijire a hainelor, precum și în produse concepute pentru case mai curate și mai sănătoase. În 2020, am dorit să aducem la cunoștință tuturor românilor aceste realizări remarcabile, astfel că declanșarea pandemiei ne-a găsit în pragul lansării unei mari campanii de comunicare mass-market, necesară pentru a crește vizibilitatea și notorietatea brandului Electrolux în România”, a explicat managerul.

Pandemia, situație incertă

Potrivit acesteia, ”pandemia a reprezentat și pentru Electrolux o situație nouă, incertă, dificil de anticipat ca durată, impact, urmări”. ”În ceea ce privește activitatea de marketing, una din provocările principale a fost să evaluăm acțiunile planificate în perioada respectivă, pentru a decide ce este mai relevant pentru consumatori, în condițiile noii realități, păstrând în minte în același timp și criteriul de eficiență. Am apreciat că, deși suntem o organizație mare (mă refer la structura internațională), am avut o viteză de reacție foarte rapidă și ne-am adaptat din mers la noile perspective, funcționând ca un mecanism bine pus la punct, în care fiecare își știe clar rolul și responsabilitățile”, a explicat Teodora.

Comunicarea în mediul digital, sporită de lockdown

”Tot ca o evidență a reieșit orientarea din ce în ce mai puternică către comunicarea în mediul digital, în contextul lockdown-ului, în care creșterea consumului media online în România a fost exponențială pe toate canalele – social media, site-uri online, podcast-uri, aplicații de mesagerie sau jocuri video. Eforturile noastre au fost canalizate înspre a înțelege cât mai bine nevoile consumatorilor, așteptările lor de la brandurile cu care intră în contact în acest mediu și apoi înspre a livra conform dorințelor identificate. Dacă, de exemplu, nevoia de conținut de calitate rămâne predominantă în această perioadă, încercăm să construim în această direcție, într-un mod coerent și măsurabil. Consumatorii doresc conținut video, comunicăm cât mai mult cu ei, prin acest format. Consumatorii așteaptă conținut local, care să le spună mesajul pe limba lor, adăugăm și această componentă, în mixul de comunicare”, a spus reprezentanta Electrolux.

În cadrul activității în digital, este foarte importantă susținerea partenerilor de business, potrivit lui Juravle, cu toate instrumentele aflate la dispoziție – oferirea de conținut complet, relevant despre gama lor de produse, automatizarea acestui proces, direcționarea traficului către site-urile partenerilor, generarea de conversii etc.

Părerilor consumatorilor, încurajate

Electrolux are, potrivit managerului, un focus special în a încuraja exprimarea părerilor consumatorilor, prin intermediul recenziilor despre produse: ”Recenziile au devenit un factor important în luarea deciziei de achiziție a unui produs electrocasnic, de aceea susținem acest demers prin diverse activități, cum ar fi organizarea de concursuri, colaborări cu influenceri sau activări în magazine. Deși această perioadă de pandemie a adus pentru noi o creștere a activităților de marketing digital, inclusiv de reorientare a bugetelor media, am păstrat în mixul de comunicare canalul tv, consumul media tv în România fiind în continuare unul dintre cele mai mari din Europa, în creștere față de 2019. După o perioadă îndelungată, în care brandul Electrolux nu a fost prezent la nivel de comunicare mass-market, în toamna aceasta, am lansat o campanie integrată pe gama de electrocasnice de bucătărie incorporabile Intuit, cu componenta media principală în tv, susținută de comunicare online și in store.”

Parteneriate de imagine cu influenceri locali

”Totodată, am dezvoltat câteva parteneriate de imagine cu influenceri locali, din zona de food, pentru a oferi conținut relevant consumatorilor români, dar și pentru a crește engagement-ul și implicarea lor, în relația cu brandul Electrolux. Cea mai recentă campanie, care a început în luna octombrie, promovează mesajul de sustenabilitate a produselor Electrolux, într-un demers care își propune ca și consumatorii români să conștientizeze impactul comportamentelor lor în relația cu mediul înconjurător și, mai mult, să ofere soluții care presupun mici schimbări în rutina zilnică, dar semnificative pentru protejarea mediului în care trăim”, a concluzionat Teodora.