Trebuie să recunoaștem, reclamele nu vor dispărea în viitorul apropriat – sunt prea importante. În lumea digitală, acestea oferă principalul flux de venituri pentru multe servicii media „gratuite” (Faceboo, de exemplu), astfel încât să vă puteți bucura de ele fără să cheltuiți un ban.

Pentru a ajunge însă la publicul țință, aceste reclame trebuie pregătite atent și trebuie ales canalul cel mai potrivit. Acest lucru cade în grija agenților de publicitate, să se asigure că reclamele își ating interesele.

Lumea mass-media ar fi un loc mai bun dacă s-ar petrece mai mult timp în cercetarea profundă a publicului, testarea anunțurilor și optimizarea campaniilor. 

Gwi.com a realizat un raport global în care a vizat publicitatea de astăzi și modul în care oamenii percep anunțurile în diferite medii – de la social media la panouri publicitare. Rezultatele obținute au pus în evidență că anunțurile de pe rețelele de socializare sunt considerate mai „intruzive” și „excesive” decât pe alte canale. Între timp, reclamele TV sunt considerate „distractive” și „informative”, dar eficacitatea lor scade în timp. În ultimii cinci ani, procentul de oameni care descoperă sau sunt influențați de branduri prin reclame TV a scăzut de la 43% la 31%.

Advertising testing: reach vs impact

Cu toate acestea, nu doriți să vă schimbați întreaga strategie publicitară (sau a clientului) pentruo tendință. Știm că publicitatea este nuanțată și există o mulțime de excepții de la „reguli”. Dar acest lucru indică faptul că sunt necesare mai multe cercetări înainte de a începe o campanie. Consumatorii nu sunt pasivi – se mută pe canale noi și iau în considerate anunțurile pe care le văd.

Având în vedere că mixul de marketing și investițiile se deplasează către digital, toți marketerii își pun problema cum să facă reclamele mai eficiente. Dincolo de dezvoltarea inițială creativă și de cercetare publicitară pe care o pot întreprinde companiile, trebuie folosită și testarea, campanilor, pentru o mai bună optimizare. În prezent, piața pune la dispoziție destule soluții de pre-testare, accesibile și eficiente din punct de vedere al timpului. Motivele pentru care brandurile nu își testează în prealabil ideile sunt puține și distante.

Cum se face de fapt testarea publicității?

În timp ce un pre-test poate oferi câteva informații esențiale despre ceea ce ar putea funcționa pentru publicul țintă, testele post lansare a reclamei sunt cele care oferă cele mai multe informații. Prin studii aprofundate care cuantifică eficacitatea unei campanii media, analizând reacțiile și răspunsurile publicului, puteți:

  • Evalua impactul real al campaniei
  • Măsura rentabilitatea investiției
  • Identifica valorile care necesită mai multă atenție

Perspectiva de acest fel reprezintă un avantaj considerabil în marketing – știind exact cum fiecare parte a unei campanii determină colectiv vânzările și ce se întâmplă atunci când ajustați anumite elemente ale acesteia.