Agenția Siegel+Gale a discutat cu 26 lideri de marketing de la unele dintre cele mai importante mărci din lume, inclusiv CVS Health, Goldman Sachs, Fandango, NHL, Petco și Pfizer, despre cum se desfășoară afacerile în mijlocul pandemiei COVID-19. Studiul a avut ca rezultat 8 teme cu impact asupra marketingului în diferite sectoare industriale (a se vedea studiul complet aici). Vedeți aici cum pandemia a ajutat marketerii să devină mai eficienți.

Iată care sunt cele 8 moduri în care pandemia a afectat marketerii:
1. Umanitatea a devenit prioritară. Kim Davis, vicepreședintele executiv al NHL, a observat: „acum vedem cu adevărat că partea umană a devenit mult mai importantă. Cred că oamenii împărtășesc mai multe despre modul în care simt, despre modul în care se simt familiile lor.”
2. Marketingul este considerat o funcție esențială pentru gestionarea crizei. În timpul crizei, comunicarea top managementului a crescut semnificativ. Datorită expertizei lor, echipele de marketing au fost implicate în sprijinirea firmelor în moduri relativ neobișnuite. De exemplu, Norman de Greve, director de marketing al CVS Health, a indicat: „am crescut de ascultare a problemelor angajaților și am transmis mai departe informația către persoanele care au dreptul să ia decizii cu privire la ore, echipamente de protecție, bonusuri, servicii de îngrijire a copiilor etc. Deci rolul nostru s-a achimbat puțin. Suntem vocea clientului, dar mai mult ca oricând, suntem și vocea angajaților.”
3. Eforturile de marketing ale mărcii și-au schimbat focusul foarte devreme în timpul pandemiei. Echipele de marketing au trebuit să ofere conținut complet nou mai rapid ca niciodată, iar conținutul a trebuit să reflecte starea de spirit și experiența consumatorului. Și nu era disponibilă nici o carte despre cum să marketezi eficient în timpul unei pandemii.
4. Scopul a devenit mai important. Deborah Scarano, VP Global Marketing, Pfizer, a indicat: “suntem mândri că avem această responsabilitate de a încerca să ajutăm. Scopul companiei noastre este de a face descoperiri care schimbă viața pacienților și este cu atât mai relevant astăzi… există un sentiment mai profund de finalitate și toate motivele pentru care am venit să lucrăm într-o companie biofarmaceutică sunt evidențiate acum.”

5. Pentru unele mărci au fost mai ușor decât pentru altele (și au trebuit să joace roluri noi). Multe mărci s-au confruntat cu necesitatea de a furniza știri și informații, un rol pe care acestea nu l-au jucat în trecut. 

6. Simplitatea contează mai mult ca niciodată. Katleen Tandy, Senior Director , Partner and Communities Marketing, VMware a indicat: “unul dintre lucrurile pe care le-am învățat rapid este să comprimăm conținutul și să livrăm în „bucăți mari” În loc de sesiuni generale de o oră, am trecut la sesiuni de 30 de minute cu subiecte scurte, la cerere.”

7. În pofida provocărilor, există multe previziuni optimisteaici mai multe detalii.

8. Majoritatea marketerilor fac planificări pentru viitor. Stacey Feder, Chief Marketing Officer Hudson Yards, a sugerat: „consumatorii vor continua să își dorească evenimente și experiențe live, dar în lume exista foarte puține evenimente fără o componentă virtuală – fie fluxuri live, în spatele scenelor sau tutoriale.

Margaret Molloy, Global CMO Siegel+Gale, a afirmat: “Covid-19 este marele iluminator. A evidențiat toate aspectele leadership-ului, în special marketingul. Covid-19 este, de asemenea, un excelent accelerator, amplificând tendințele care se întâmplă deja, cum ar fi accentul pe scop, transformarea digitală și implicarea angajaților. Sperăm că toți cei care citesc aceste conversații au aceeași inspirație pe care identificat-o și noi — orice provocare depășită duce la un viitor mai bun.”

Sursa