Unilever lansează un fond dedicat combaterii schimbărilor climatice, investind 1 miliard de euro care urmează să fie cheltuit în următorul deceniu.

Fondul pentru climă și natură nu a dezvoltat în întregime obiectivul său, dar proiectele vor include probabil refacerea peisajului, reîmpădurirea, protecția faunei și a apei.

Grupul a stabilit, de asemenea, o listă de obiective ambițioase pentru a minimiza daunele aduse planetei. Printre acestea se numără obiectivul de a obține emisii nete de carbon zero de la produse la toate mărcile sale până în 2039 și de la operațiunile proprii până în 2030. Până în 2039, orice emisii reziduale vor fi echilibrate prin compensarea achiziționată sau generată în mod propriu.

Directorul executiv al Unilever, Alan Jope, spune: „în timp ce lumea se ocupă de efectele devastatoare ale pandemiei Covid-19 și se luptă cu probleme grave de inegalitate, nu putem să uităm că criza climatică este încă o amenințare pentru noi toți.” „schimbările climatice, degradarea naturii, declinul biodiversității, deficitul de apă — toate aceste probleme sunt interconectate și trebuie să le abordăm simultan pe toate.”

Unilever își propune, de asemenea, să aibă un lanț de aprovizionare fără defrișări în următorii trei ani, certificând deja 80% din produsele sale forestiere ca fiind obținute în mod durabil. compania va utiliza tehnologia pentru a atinge acest obiectiv, prin instrumente cum ar fi monitorizarea prin satelit, urmărirea geolocalizării etc. Toți furnizorii săi vor trebui să adere la noile coduri agricole pentru a se asigura că agricultorii utilizează practici durabile și regenerative.

Pe termen lung, grupul va avea ca obiectiv ca toate formulele sale de produse să fie biodegradabile până în 2030 și va participa la Grupul de resurse de apă al Băncii Mondiale pentru 2030, pentru a promova conservarea apei.

Sursa