Unilever unește Unilever PLC și Unilever NV, formând o singură unitate, Unilever PLC, pentru a crea o „companie mai simplă, cu o mai mare flexibilitate strategică”. Gigantul FMCG spune că trecerea la o companie-mamă unică va crește „flexibilitatea strategică pentru evoluția portofoliului”, inclusiv prin achiziții și diviziuni. Compania consideră că flexibilitatea va fi și mai importantă, având în vedere pandemia Covid-19.

Unilever afirmă că rămâne focusată pe strategia sa de creștere pe termen lung în cele trei divizii ale sale, după ce a început o evaluare a categoriilor și mărcilor sale actuale anul trecut, în vederea accelerării ritmului schimbării portofoliului. Compania a confirmat că separarea unității de ceai este „un rezultat potențial al revizuirii”, despre care spune că va fi mai ușor în cadrul unei singure structuri.

În ciuda reunirii într-o companie unică, Unilever a confirmat că nu va exista nicio modificare a operațiunilor, locațiilor, activităților sau nivelurilor de personal în Marea Britanie sau Olanda și nici nu vor exista modificări la fabricarea și furnizarea de produse. Sediul diviziei de alimente și  băuturi răcoritoare Unilever, care generează aproximativ 40% din cifra de afaceri, va rămâne la Rotterdam. Compania s-a angajat față de guvernul olandez că, în cazul în care ar trebui să transforme vreodată divizia de alimente și băuturi răcoritoare într-o companie independentă, aceasta ar fi în Olanda. „Consiliul Unilever consideră că unificarea structurii juridice a companiei va crea o flexibilitate strategică mai mare, va înlătura complexitatea și va îmbunătăți și mai mult guvernanța”, spune președintele Nils Andersen.

Sursa