Unilever nu va mai folosi cuvântul „normal” în descrierea produselor de înfrumusețare și îngrijire personală, în abordarea sa de a elimina stereotipurile dăunătoare utilizate în marketing.

Gigantul FMCG, care deține mărci precum Dove, Lifebuoy și Lynx, a luat această decizie după ce cercetările arată că folosirea cuvântului „normal” pentru a descrie părul sau pielea face ca majoritatea oamenilor să se simtă excluși.

Studiul a 10.000 de persoane din nouă țări constată că șapte din 10 persoane consideră că utilizarea cuvântului „normal” pe ambalaje are un impact negativ, care crește la opt din 10 în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani.

„Știm că eliminarea cuvântului „normal”din produsele și ambalajele noastre nu va rezolva problema, dar este un pas important înainte”, a declarat Sunny Jain, director Unilever pentru frumusețe și îngrijire personală.

„Cu un miliard de oameni care folosesc zilnic produsele noastre de înfrumusețare și îngrijire personală, brandurile noastre au puterea de a face o diferență reală în viața oamenilor. Ca parte a acestui lucru, ne-am angajat să abordăm normele și stereotipurile dăunătoare și să modelăm o definiție mai largă, mult mai incluzivă, a frumuseții. ”

Miscarea de a elimina „normalul” de pe ambalaje face parte din noua strategie Unilever Positive Beauty, prin care își propune să „facă mai mult bine, nu doar mai puțin rău”. Acesta va avea impact asupra inovației, dezvoltării produselor, marketingului și publicității.

Pe lângă eliminarea „normalului” din ambalaje și publicitate, Unilever a interzis utilizarea editării digitale excesive pentru a modifica forma corpului, dimensiunea, proporția sau culoarea pielii în propria publicitate și a influencerilor pe care îi folosește.

 

Sursa