”Niciodată nu facem sport singuri!”. Acesta este gândul cu care Valentin Cristescu, Head of Marketing, Intersport România încheie anul 2020, după cum a arătat într-un interviu pentru MarketingManager.ro.

”A fost un an greu, atipic, de scris în manualele de istorie. Însă miza pentru noi este sa învățăm, din experiența acestuia, atât profesional, cât și personal. Iar INTERSPORT a reușit, în 2020, să deschidă 3 noi magazine și să-și consolideze prezența online, prin redesign-ul site-ului www.intersport.ro și îmbunătățirea procesului de livrare a comenzilor online, atât din magazine, cât și din depozit. Pe perioada stării de urgență a devenit clar, în ciuda constrângerilor, că nu vom face niciodată sport singuri. Puși în fața unui scenariu complet nou, împreună cu clienții noștri, am făcut acest lucru posibil. Lumea s-a adaptat și am reușit să creăm, peste noapte, o nouă lume. Comunitățile online au înlocuit diversele momente de practicare a sportului – am făcut clase online, am discutat cu prietenii pe WhatsApp sau am adăugat sporturi noi, pe lângă alergarea obișnuită din Strava”, a explicat Cristescu.

Noua realitate trebuie să includă sportul

”Așa cum am găsit soluții pentru a ține treaz spiritul sportiv, ne-am adaptat și am reușit să răspundem nevoilor diferite ale clienților noștri din acea perioadă, când toate mall-urile erau închise. Astfel, din luna martie, colegi din toate departamentele și-au unit forțele și au fost suport pentru magazinul online, reușind să construim, fără o infrastructură existentă în prealabil.

Noua realitate trebuia să includă sportul și, implicit, INTERSPORT! Și, cu mândrie, pot spune că am reușit asta”, a mai spus managerul.

Marketingul, mix de online și offline

Potrivit acestuia, după redeschiderea magazinelor fizice, ”au abordat noua realitate în atac frontal și au învățat să o folosească pentru binele fiecărui client”: ”De aceea, marketing-ul, în viitor, trebuie să fie un mix de online și offline. Traseul unui client trebuie să fie unul cursiv și consistent atât în online, cât și în magazinele brick and mortar. Comunicarea pe care un brand o face trebuie să fie în ton cu lumea – o lume care a fost, este și va fi influențată de această pandemie și de consecințele ei. Drept urmare, cred cu tărie că nu vom face niciodată sport singuri. Chiar dacă alergăm singuri prin munți sau facem o ședință de yoga în sufragerie, suntem, de fapt, conectați cu prietenii, cu o întreagă comunitate din care facem parte, cu alți consumatori care folosesc aceleași branduri.”

„Kick the plastic bag”, campanie de referință

Chestionat în legătură cu o campanie de de care este mândru, Cristescu a vorbit despre „Kick the plastic bag”, ”pornită din dorința de a reduce impactul asupra mediului, prin înlocuirea pungilor din plastic cu unele din hârtie”: ”Ne-am alăturat celor de la Let’s do it Romania, adăugând demersului nostru și un cause related marketing. Astfel, donăm 50 de bani pentru fiecare pungă cumpărată din magazine.”

”Dacă ar fi să mă gândesc la o campanie încheiată, pot spune că Womanism este una din campaniile de care sunt extrem de mândru. A fost o nouă abordare INTERSPORT, bazată pe o campanie digitală puternică, prin platforma #womanism. Am scos în evidență adevăratele povești ale femeilor ce constituie sursă de inspirație pentru noi toți. Acestea stau mărturie tuturor femeilor care încearcă să echilibreze roluri multiple, să câștige lupta permanentă dintre rațiune și inimă, să gândească și să acționeze fără limite, să își transforme visurile în realitate, să își descoperele punctele forte și nu slăbiciunile, să facă alegeri, nu compromisuri. INTERSPORT #WOMANISM este Punctul de alimentare în maratonul zilnic al femeilor de pretutindeni. Asumați-vă stilul, asumați-vă alegerile și sănătatea, aveți încredere, acordați-vă timp. Aceasta este filozofia pe care INTERSPORT o transmite”, a mai exemplificat managerul.

Efectul 2020: fără business as usual

Concluzia 2020: ”Sunt mândru de reușitele întregii echipe de marketing pe care o coordonez și care a ținut în frâu demersurile noastre zilnice, când nu mai era business as usual, dar și operațiunile de ecommerce ale INTERSPORT în acest an. Toata lumea a simțit efectul 2020, dar sunt convins că am desprins învățăminte din tot ce am trăit, am înțeles, mai mult ca oricând, că împreună suntem mai puternici. Căci acest context nu a făcut altceva decât să ne apropie și mai mult, chiar dacă, paradoxal, de la distanță.”