Cumpărătorii din întreaga lume ar urma să îşi majoreze cu 20% achiziţiile făcute online în 2021, potrivit unui studiu publicat marţi de Adobe, ceea ce ar urma să pună şi mai multă presiune pe lanţurile de aprovizionare, care şi aşa se chinuie să facă faţă creşterii explozive a cererii.

Marii retaileri, precum Home Depot, sunt supuşi deja la presiuni de pe urma costurilor ridicate cu transportul şi depozitarea articolelor precum electrocasnice, mobilă şi echipamente de fitness care sunt la mare căutare. De asemenea, în ultimul an magazine precum Walmart, Target şi Amazon.com au epuizat stocurile de produse esenţiale care sunt uşor de cumpărat în cantităţi mari, prin apăsarea unui buton, dar stocurile sunt greu de refăcut.

Stimulate de solicitările venite din SUA, China şi Marea Britanie, vânzările de tip e-commerce se vor ridica la un total estimat la 4.200 miliarde dolari în acest an, faţă de 3.500 miliarde dolari în 2020, potrivit Adobe, firmă care colectează date cu privire la tranzacţiile directe în peste 80 de ţări.

Adobe susţine că în primul trimestru al acestui an vânzările online s-au cifrat la 876 miliarde de dolari. În SUA, vânzările online au crescut cu 39% în ritm anual în primul trimestru, până la aproximativ 200 de miliarde de dolari, iar creşterea vânzărilor online a explodat în cele trei săptămâni care au urmat după ce preşedintele Joe Biden a promulgat pachetul de asistenţă în valoare de 1.900 miliarde de dolari.

În condiţiile în care există în continuare probleme cu livrările de vaccinuri şi multe ţări se confruntă cu noi valuri de infecţie cu COVID-19, retailerii au ţinut închise multe magazine fizice şi au investit puternic în platforme online.

Raportul Adobe susţine că, chiar dacă magazinele fizice se vor redeschise, oamenii s-au obişnuit să comande produse de pe laptopuri şi telefoane. Aceasta este o veste proastă pentru companiile care se bazează pe magazinele fizice, şi care erau deja în declin din cauza concurenţei unor giganţi precum Amazon.com, Alibaba şi a altor giganţi din domeniul e-commerce. AGERPRES