Pandemia a redefinit pentru totdeauna strategia evenimentelor de marketing. COVID-19 a forțat comercianții din întreaga lume să pivoteze rapid la evenimente online și, pe măsură ce pandemia este pe sfârșite, online-ul rămâne puternic. Evenimentele online sunt viitorul, iar cele hibride vor combina cele mai bune experiențe atât personale, cât și online.

Specialiștii în marketing trebuie să își reevalueze strategiile și tehnologiile de evenimente pentru a satisface cu succes așteptările clienților și pentru a atinge obiectivele de implicare, marketing și vânzări ale clienților. Numai cu mentalitatea și instrumentele potrivite, specialiștii în marketing pot evolua cu succes evenimentele lor de la o tactică de marketing la o serie de active neprețuite, reutilizabile.

Digitalizarea evenimentelor extinde flexibilitatea, oportunitățile de implicare și acoperirea

Evenimentele evoluează de la o tactică de marketing cu randamente măsurabile îndoielnice la o experiență digitală a clienților care produce active de marketing reutilizabile și bogate în perspectivă.

Marketerii recunosc că evenimentele online pot livra în moduri în care evenimentele în persoană nu le pot. În comparație cu evenimentele fizice, evenimentele online pot permite:

  • mai mare flexibilitate a publicului pentru a participa la mai multe sesiuni,
  • analiză mai bună a evenimentelor și
  • participare sporită.

La rândul său, evenimentele hibride pot îmbina cele mai bune evenimente atât în persoană, cât și online. În viitor, specialiștii în marketing intenționează să utilizeze evenimente online și hibride pentru a crea și menține interacțiunea cu clienții.

Evenimentele online și hibride sunt viitorul

În timp ce evenimentele online făceau parte din strategiile pre-pandemice ale unor companii, pandemia i-a obligat pe toți să migreze către online. Într-o lume post-COVID, se așteaptă ca evenimentele online și hibride să joace un rol mult mai mare: factorii de decizie anticipează o creștere de 25%, reprezentând două treimi din mixul global de evenimente al organizațiilor.

Pandemia a lăsat specialiștii în marketing să caute noi strategii de evenimente online și să își pivoteze echipele de la lucrul la evenimente fizice la evenimente online și hibride. După pandemie, specialiștii în marketing anticipează implementarea în creștere a inițiativelor de evenimente online, inclusiv crearea unei strategii de personalizare.

Specialiștii în marketing încearcă să obțină același succes de la evenimentele online ca și evenimentele în persoană

O experiență memorabilă a evenimentului este o necesitate pentru a atinge obiectivele de implicare a clienților. Participanții caută o experiență de eveniment virtuală flexibilă, personalizată, interactivă și captivantă, în timp ce specialiștii în marketing anticipează utilizarea datelor despre evenimente pentru a personaliza conversațiile de vânzare mai eficient.

Succesul și perspectivele obținute dintr-un eveniment online depind în cele din urmă și sunt determinate de experiența clientului (CX ). Cu toate acestea, două treimi dintre marketerii chestionați întâmpină probleme în a obține același succes din evenimentele online pe care le obțin de la evenimentele în persoană: majoritatea specialiștilor în marketing consideră că este dificil să replice aspectele interactive, ale evenimentelor în persoană.

Software-ul este esențial pentru succesul evenimentului

Alegerea tehnologiei potrivite stă în centrul unui eveniment online sau hibrid de succes; în caz contrar, planificarea evenimentelor, conținutul și eforturile de personalizare sunt în zadar.

În ciuda importanței tehnologiei, doar aproximativ jumătate dintre specialiștii în marketing sunt mulțumiți de software-ul lor pentru evenimente online. Mai exact, primele trei probleme cu care se confruntă specialiștii în marketing sunt provocări cu depanarea dificultăților tehnice, personalizarea aspectelor evenimentelor și dezvoltarea, gestionarea și livrarea conținutului evenimentului.

Marketerii pot obține un succes mai mare cu evenimentele lor dacă:

  • Reevaluează mentalitatea față de evenimentele online și hibride, concentrându-se pe crearea de active de marketing reutilizabile și o experiență a clientului personalizată.
  • Selectează tehnologia potrivită pentru a realiza ceea ce vor să transmită prin eveniment.

Peste 80% dintre specialiștii în marketing sunt de acord că, odată cu îmbunătățirile aduse strategiilor lor online și hibride, ar putea obține același sau un succes mai mare succes față de evenimentele în persoană.

Evenimentele online și hibride sunt viitorul. Ele pot oferi o mai mare flexibilitate, analize de evenimente și participare. Remodelate ca o experiență personalizată pentru clienți, evenimentele online pot fi active de marketing neprețuite pentru specialiștii în marketing. Cu toate acestea, factorii de decizie se luptă să reproducă interactivitatea. Dacă specialiștii în marketing își reevaluează mentalitatea, strategia și tehnologia pentru evenimente online și hibride, aceștia pot atrage un avantaj competitiv care sporește implicarea clienților, beneficiile brandului și oportunitățile de vânzare.

Studiul despre  evenimentele online și hibride a fost realizat de către Forrester Consulting care a chestionat 200 de decidenți nord-americani ai strategiilor evenimentelor de marketing. Sondajul personalizat a început și a fost finalizat în ianuarie 2021 și poate fi accesat integral aici.