Crama Vinarte, prezentă în zona Olteniei cu Crama Bolovanu (Sâmburești) și Crama Stârmina (Mehedinți), cu o experiență de peste 20 de ani pe piața vinurilor autohtone, lansează aplicația mobilă Vinarte, făcând astfel primul pas către Realitatea Augmentată (AR) în industria vinurilor. Digitalizarea comunicării brandurilor din portofoliu, cu focus pe Realitate Augmentată și reconstrucția platformei online cu focus pe magazinul online sunt o consecință firească a înțelegerii noilor obișnuințe de consum din anul precedent.

Situația generată de restricțiile impuse a influențat și modificat mult capacitatea companiilor producătoare de vin de a interacționa cu consumatorii, industria HoReCa și cea de evenimente fiind cele care ofereau în trecut experiențele cele mai complexe prin degustările oferite. Retailul modern, prin diverse acțiuni întreprinse, a făcut eforturi de a păstra apropierea de consumatori în această perioadă, bineînteles ținând cont de diferențele de abordare dintre cele două canale de vânzare și aplicând măsurile de siguranță sanitară.

În urma analizei dinamicii obiceiurilor de consum, Vinarte a decis să se alinieze cu prezența consumatorilor săi și să facă astfel un upgrade în comunicarea cu aceștia.

“Reorientarea către canale noi de vânzare sau adaptarea produselor din portofoliu pentru noi canale este un proces destul de greu și nu se poate petrece de pe o zi pe alta, mai ales în cazul unui produs cu puternice atribute senzoriale, care are nevoie de sesiuni de degustări și evenimente. Cu toate acestea, în jumătate de an, echipa Vinarte a reușit să stabilească noi parteneriate cu magazine online, să-și construiască propriul shop online, chiar dacă logistica pentru implementare a fost o imensă provocare. În plus, ne-am concentrat pe elemente de comunicare noi, moderne, din zona de Augmented Reality, încercând să substituim într-un limbaj modern atributele subtile ale vinurilor noastre. Este ca și cum mutăm petrecerile din offline în online, adaptându-ne la noua realitate”, a declarat Rodica Căpățână, director general Vinarte.

Pentru anul 2021, Vinarte își propune să acorde o atenție sporită canalelor de comunicare digitală, încercând să transmită consumatorilor într-un mod virtual, prin intermediul AR, caracteristici ale vinurilor, modalități de asociere culinară, sugestii de servire, precum și povești ale personajului principal care guvernează Crama Vinarte.

În susținerea noii strategii, deja 90% dintre etichetele vinurilor Vinarte conțin elemente de Realitate Augmentată, ce aduc consumatorilor, prin scanarea cu telefonul mobil, o experiență imersivă și multisenzorială în universul cramelor sale. Aceste experiențe noi conturează un ecosistem viu de interacțiune cu vinurile Vinarte, ce creează emoții și dorința de a afla notele și aromele vinului, dar și educă în ceea ce privește soiurile sau un pairing perfect de wine&dine.