Cu toții suntem surprinși de rezultatele pe care le au profesioniștii din domeniul marketingului, dar de câte ori ne-am întrebat cum ajung oamenii să profeseze în acest domeniu, care sunt primele etape de învățare și ce motivează o persoană într-o anumită direcție.

Vlad Faraonel, Digital Marketing Specialist la Sevio,  a vorbit într-un interviu pentru MarketingManager.ro despre cum a ajuns să profeseze în acest domeniu, ce pași a, dar și care sunt proiectele la care lucrează pentru se dezvolta atât profesional, cât și personal.

Deși acum Vlad Faraonel profesează în domeniul marketingului, ne mărturisește că acest domeniu nu a fost prima sa alegere: “eram în preajma examenului de Bacalaureat și nu știam exact ce specializare să urmez. La înscrieri am bifat în ordinea următoare: Economie și Afaceri Internaționale, Marketing și Economia Comerțului și Turismului. Am intrat la prima specializare bifată, însă după primul an am decis să mă transfer la specializarea Marketing și pot spune că a fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat.

Odată student la Marketing, Vlad a activat ca voluntar în departamentul Media de promovare a facultății, ceea ce l-a ajutat să crească profesional, consolidând bazele marketingului digital și deschizându-i apetitul pentru acest domeniu. Un an mai târziu, a aplicat pe un post de intership în cadrul unei agenții locale de marketing digital din Iași. Acesta a reprezentat pentru Vlad doar începutul.

În 2020 a făcut pasul către deținerea propriului blog: „Întotdeauna am cochetat cu ideea de a deține un site, m-a fascinat de foarte mult timp ideea de a deține ceva ce e doar al tău în online”. Mărturisește de asemenea, pe site-ul său, că printre motivele pentru care a pornit în această direcție a fost și dorința de a experimenta și de a învăța marketing digital: de la principiile unui site și cum funcționează el, la tehnici SEO și de promovare prin content marketing. „Exersarea autodisciplinei este un alt motiv care stă la baza site-ului, pentru că mi-am propus să scriu măcar un articol pe săptămână”, spune Vlad în scopurile pe care le definește pe blog. Printre principalele scopuri se numără și acela de a servi drept un CV portabil.

În prezent, Vlad profesează ca Digital Marketing Specialist în cadrul Sevio, o agenție de digital și development, în principal pe proiectul propriu Sevio – Coinzilla, un ad network ce aduce împreună advertiserii și publisherii din lumea cryptomonedelor. “De un an de zile de când sunt în echipa Sevio pot spune că am crescut foarte mult și am învățat foarte multe, mai ales legat de SEO, noțiuni ce m-au ajutat să-mi dezvolt și unele funcționalități la blogul propriu”.

Întrebat despre proiectele la care lucrează în această perioadă, Vlad Faraonel ne povestește despre un proiect de familie, încă în stadiul de proiectare: „ce pot să spun este că va fi un proiect 360 pentru Șosetele Dorinei. Proiectul menționat anterior este născut în toamna lui 2018, când am decis să o ajut pe mama să-și facă cunoscută și apreciată munca. Proiectul la care lucrez acum este unul care va îngloba brandul Șosetele Dorinei în ceva mult mai mare și mai de interes.” Pe lângă acest proiect, Vlad este și Coordonator Social Media în cadrul departamentului MEDIA FEAA și ajută la promovarea diverselor afaceri locale din Iași, printre care Maxident, care nu oferă doar servicii stomatologice de cea mai bună calitate, la prețuri decente, ci au șu echipă de persoane “foarte faine, joviale și cu care ai ce discuta”.

Pandemia și tendințele din marketing

În privința modului în care pandemia a modificat tendințele din domeniu, Vlad afirmă că pandemia a venit cu bune și cu rele: „ce mă bucură foarte mult este că foarte multe companii mici s-au îndreptat spre prezența în online mai mult decât ar fi făcut-o fără presiunea pandemiei. Cu alte cuvinte, în domeniul serviciilor MarCom s-a observat o creștere în piață și chiar o reducere în costuri pentru agenții, deoarece angajații au lucrat de acasă, o parte încă lucrează de acasă. Pandemia a adus termenul de flexibilitate în realitate. Unele persoane, printre care și eu, lucrează în mod hibrid, câteva de zile de acasă, câteva zile de la birou. Desigur, nu putem ignora efectele negative vizibile ale pandemiei, însă întotdeauna am fost un un optimist și am preferat să văd partea plină a paharului.”

Pe Vlad îl puteți găsi pe blogul său, unde ne povestește despre experiențele sale din domeniul marketingului digital.